Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
5. října 2011 v 03:27
Admin Michal
Gema:
Právě jsem si pročetl mejly a je tam odpověď na mé otázky přímo z MAK. Nesmím je ale zatím zveřejňovat. Pokud máš nějaký e-mail, který mi hodíš, tak Ti to přepošlu. Opravdu zajímavé informace...
5. října 2011 v 03:17
Admin Michal
Já také ne, ale třeba to bude znít přinejmenším zajímavě: Там у небескых бран.
4. října 2011 v 22:01
gema
já také na ruštinu musím používat slovník, to že ji rozumím, neznamená že z ní mám státnici.
4. října 2011 v 09:40
Admin
Nejen podle ofiko dokumentace. Prostě žádná nepoužívaná dráha tam není - projížděl jsem to i ze satelitu. Můj názor, dle všeho co jsem se od začátku dozvěděl, je následující. Měl přiletět Medveděv na summit. Proto ani autobusákovi nedovolili rozloučit se s týmem a vyhnali ho. Posádku a pasažéry fofrem nahnali do letadla, naházeli zavazadla kam se dalo (hokejisti toho maj přecijen krapet víc a to ne zrovna nejlehčí váhy) - to je nejen do zavazadlového prostoru (ten je i u Boeing 737-400 docela překvapivě malý). RWY 23 byla ostře střežena a její počáteční úsek kontrolován (pro bezpečné přistání pana prezidenta). Proto poslali RA-42434 07.09.2011 až na třetinu vzletové dráhy 23. Jenomže kvůli stresu všech si nikdo neuvědomil rozložení váhy v letadle a taktéž skutečnou váhu plus plné nádrže s palivem. Důsledkem bylo sice přejetí konce RWY 23 o zhruba 400m, ale to nebylo tragické. Součet všech náhod (a připouštím i to, že v důsledku pudu sebezáchovy se jeden z pilotů snažil stroj dobrzdit, přičemž druhý se jej pokoušel zvednout) zapříčinil, i přes větší natrimování, že došlo ke střetu letadla s anténou vysílače navigačního systému. Tím se stroj, vzhledem k vážnému poškození křídla, stočil doleva a následoval pád... To je můj osobní názor a proto jej píši sem do diskusního fóra a nikoliv do Aktualit. Myslíš, že to mohlo být i jinak? MAK mlčí, ikdyž je bombarduji mejlama o sto šest...
3. října 2011 v 23:57
Gema
Podle ofiko dokumentace k letišti je zde pouze jedna dráha, jak bylo uvedeno na začátku fóra. Co patlají kachny novináři je mi v celku buřt, ale naložený éro určitě nešlo ze zkrácené rwy, jediné znovu jediné na letišti.
3. října 2011 v 19:22
Admin Michal
Na žádném ze satelitních snímků nevidím ani náznak po jiné vzletovoúpřistávací dráze, byť sebestarší. Mohla by to být jen pojezdová dráha a je naprosto nemyslitelné, aby "někdo" poručil z "nějakého" důvodu z ní odstartovat a ještě více nepravděpodobné a téměř vyloučené je, že by s tím posádka souhlasila. Takže chyba udání RWY byla překlep - startoval ze zkrácené 23.
3. října 2011 v 18:54
Admin
Gema:
Vzpomínám si, že na začátku nebyla jmenována ani dráha 23, ani 05. Bral jsem to jako novinářskou chybu. I LKPR má "mrtvou" RWY, která slouží, jako odstavní plocha. Zkusme trochu pátrat po prvních zprávách. Třeba opravdu Jáček nestartoval z používané runwaye, ani z její části. Pokud by ho poslali odstartovat třeba z plochy podobné ploše u nás v Milovicích (asi před třemi lety jsem tam přistával s ultralajtem, víc už ne), potom bych chápal problémy při vzletu z dlouho neudržované rozjezdové dráhy, která mohla být nejen že kratší, ale ve stavu dálnice Praha-Brno...
3. října 2011 v 18:30
Admin
3. října 2011 v 17:01
Admin Michal
Už jen čekám, že nám neoficiální zdroje informací sdělí, že omylem místo pětky zařadili zpátečku...
3. října 2011 v 00:47
Admin Michal
2. října 2011 v 23:31
Admin Michal
GPS: 50°7'2.828"N, 14°16'37.651"E
2. října 2011 v 23:25
Admin Michal
Jak je patrné ze záběrů na prvním videu, je to pole před prahem 24. Zastavil jsem auto na silnici směrem ze Slanýho a prodral se porostem nahoru. Málem jsem ho nestih, jel jsem z Prahy 4 a takovou kolonu aut jsem před odbočkou k letišti ještě neviděl. Mohl jsem se akreditovat, jako novinář a prohlídnout si interiér, ale nechat si ho prolítnout pár metrů nad hlavou byla pro mě lákavější volba. Manželka fotila, pár toho vyšlo :-) Tak příště už tam pojedu s letenkou v ruce ;)
2. října 2011 v 22:35
gema
za hřištěm v kněževsi a ty?
2. října 2011 v 13:52
Admin Michal
Kdes tam stál?
2. října 2011 v 13:46
gema
jo bylo to super
2. října 2011 v 13:01
Admin
Tak to stálo za to...
2. října 2011 v 07:28
Admin Michal
Momentálně je aktivní RWY 24 a to je supr
Vítr 22/4kts. Tak snad se to na poslední chvíli neotočí... Na 31, nebo 13 si nemyslím, že by chtěl sedat. Takže kameru a foťák sebou, rádio pro příjem 118,100MHz nemám, ale asi se tam někdo najde. Snad přistane načas v 7:05 (9:05 místního času).
1. října 2011 v 21:06
Admin Michal
Jo - po pár vínkách klidně WRN
Takže zítra na poli před aktivní NWR
1. října 2011 v 01:26
gema
co je RNW ? snad RWY ne?
29. září 2011 v 21:53
gema
Vše nejlepší k svátku.
Mohl byc se zeptat, v čem ti mak prišel ohledně 101 a dalších nedůvěryhodný?