Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
6. listopadu 2011 v 10:20
Admin
Souhlasím. Teď už končí sezóna. Ale dneska by to šlo - ještě je hezky. Tak to necháme na jaro a já se budu snažit nešlapat při vzletu na brzdy...
6. listopadu 2011 v 08:04
gema
Super, to je nabidka, ktera se neodmita. No nekdy na jaře.
6. listopadu 2011 v 03:36
Admin
Ale asi jsem lepší golfista, než překladatel. Vtip je v tom, že golf je hra, na které je jedna věc krásná: Nikdy se golf nenaučíš... :-)))
Každopádně, jestli se někdy budeš chtít proletět, napiš a vymyslíme zajímavou trasu na hoďku letu z LKLT.
6. listopadu 2011 v 03:32
Admin
Neřikám, že umím, ale snaha tady je :-)
6. listopadu 2011 v 00:26
gema
To jsem vzdycky obdival, ze nekdo umi
5. listopadu 2011 v 20:48
Admin
Teď dělám titulky k videu - to je teda nářez... Mám na celou situaci vlastní názor, ale zatím ho řikat nebudu. Snad to do zejtřka zvládnu. Je toho moc...
5. listopadu 2011 v 16:48
gema
to verim
5. listopadu 2011 v 14:29
Admin
Gema:
Ten překlad je fakt záhul...
5. listopadu 2011 v 06:22
Michal
Dana:
Nevím, co znamená slovo erudované - čtu jej poprvé. Ale nejspíš to bude něco velmi pozitivního
Právě pracuji nejen já na překladu do ČJ z Ruštiny. Nicméně kvůli rozsahu dokumentů bude vytvořen výtah stěžejních informací. Ing. A.Sizov nebyl palubním inženýrem, jak již bylo řečeno, ale pouze pozemním. Na základě konverzace posádky mohu jen sdělit, že ještě před pojížděním letadla odešel něco prověřit. Více o něm v rozhovoru (viz Videoarchiv) není kupodivu zmíňka. Pracujeme na titulkách k ruskému originálu. Doufám, že ještě dnes bude k dispozici. Přeji hezký den.
4. listopadu 2011 v 21:05
Dana
Články jsou erudované, je vidět, že je psal na slovo vzatý odborník, který se vyzná v letectví. Díky za přínos.
Zajímalo by mne však, kde se při vzletu nacházel palubní ing.,který nehodu přežil jako jediný.
4. listopadu 2011 v 20:06
Michal
Měli 2 závady před vzletem.
4. listopadu 2011 v 20:04
Michal
Je to 28 stránek A4, jen co se týče závěru. Každopádně neměli vzletět - už předem věděli, že není hydraulika v pořádku.
4. listopadu 2011 v 19:56
Michal
MAK si nevidí do huby... Studuji pečlivě a přicházím na různé rozpory... Jsem opravdu zklamán s ofiko vydáním.
4. listopadu 2011 v 19:53
gema
Začínám se domnívat, že se pravdu nedozvíme
4. listopadu 2011 v 19:52
gema
Tak studuj, já jsem se pouze snažil vycházet z faktů v manuálech.
4. listopadu 2011 v 18:48
Michal
Nevím, jestli jsi, gemo, rozumněl všemu v konverzaci posádky. Z ní vyplývá, že již při spouštění se pilotům něco nelíbilo a Alxandr Sizov se na to šel podívat... Navíc prohřev motorů před startem byl nedostačující. Na to upozornil druhý pilot a chtěl přerušit pojíždění. Nicméně kapitán přikázal vzletět na nominálu - to byla pitomost při plně zatíženém, případně přetíženém letadle. Další zprávy o A. Sizovovi ale nejsou. Hluk v kabině při rozjezdu, prý příďový podvozek, se mi taky nelíbí. Ale to můžou být nerovnosti na ploše. Navíc se divím, proč byl knipl potlačen v moment, kdy letadlo mělo dostatečnou rychlost. Píšou 270km/h a podle ukazatele dosáhli 230km/h a tato rychlost se při přejetí prahu dráhy a následné jízdě po trávě snížila na 200km/h. Mluvím o IAS (Indicated Air Speed) - pozemní mohla být jiná... Nyní studuji dokumentace.
4. listopadu 2011 v 16:08
Michal
Právě jsem se k tomu dostal a pracuji na překladu PDF dokumentů. Komunikaci jsem také nedokoukal do konce - nějak jsem zaspal čas. Každopádně rekonstrukci ihned dávám na sajt do sekce video k Jak-42. S překladem uvidím, jak uspěji, ale nejspíš to bude zítra.
3. listopadu 2011 v 01:24
gema
Výkřik ohledně stabilizátoru mohu považovat za poslední pokus dostat mašinku do vzduchu.
3. listopadu 2011 v 01:12
gema
V2 230km/h / klapky 20°/ Váha 54 tun z této jednoduché ůvahy, opsáno z manuálu. plyne, že letoun bržděn nebyl, ale měl větší než přípustnou váhu a proto nedošlo k jeho standardnímu startu.Ze záznamu také vyplývá, že spolu piloti komunikovali. Což vylučuje selhání jednoho z nich. To že tuto rychlost dosáhl cca 50m od prahu je způsobeno tím, že rusové prostě takhle rádi startují. S využitím celé délky vpd.
Při 310 km/hod mu stačí 1900 metrů, což je o pouhých 20 km/hod. Bavíme se o bezvětří.
Jak jsem psal, zpráva pro efekt.
3. listopadu 2011 v 00:59
gema
Tak a je to tady, zásadní zpráva max 229 km/hod. Limity zatím dohledávám. Ale už teď je jasné že ten slint MAKu je o ničem a bude dřív nebo později napaden. Každopádně ale zpráva vypadá hezky, na efekt