Svet-Stranek.cz
Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Vše o letecké dopravě

Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz

Diskuzní fórum

Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
26. října 2011 v 04:49
Michal
Informace jsou od hlavního technika letiště Praha Ruzyně LKPR, stíhacího pilota, který mi byl při výcviku instruktorem a mnou několikanásobně opakovanými pokusy řídit trimem JAK-42 ve Flight Simulatoru X. Mám k dispozici prý opravdu věrně dynamickou verzi letounu, nyní již se všemi ovládacími prvky v ruštině. Vzlet je lehký, horší je přistání trimováním, konkrétně správné podrovnání. Ale dá se...
26. října 2011 v 04:46
Michal
gema:
JAK-42 se za normálních podmínek skutečně při trimu 7,8 sám vznese při rychlosti cca 210 km/h. Pak je třeba trim upravit na menší náklon. Tento letoun má trim až do 12 stupňů. To je již přehnané a v praxi se toto nastavení nepoužívá. Pokud jsou tedy klapky na +20 stupňů a trim na cca 8, potom by měl vzlétnout sám. To potvrzuje Tvou teorii o přetížení, pokud k sobě ještě táhli knipl nad 10 stupňů. V případě, že by bylo poškozeno ovládání vertikálu kniplem, byla možnost řídit letadlo trimováním. MAK sdělil v posledním prohlášení, že má záznam konverzace mezi piloty. Ten se neoficiálně oběvil na internetu a někde v Aktualitách níže je zveřejněn. Mohlo se stát i to, že ve chvíli, kdy se měl příďový podvozek odlepit a neodlepil se, jeden z pilotů dupnul na brzdy - viz jejich komunikace. Po odlepení se dostali letoun do STALLu a navíc škrtli o anténu a ta nebyla žádný drobek, pro Jáček. Toť pouze má teorie a nikomu ji nevnucuji.
24. října 2011 v 19:38
Admin Michal
Je zvláštní, že jednou napíší, že nebyly patrné žádné stopy po brzdění. Článek ale zmizí a objeví se nový, kde při rychlosti 160km/h nejspíš pilot při ovládání směru rozjezdu sešlápl právě brzdový pedál a to způsobilo nejen tragické zpomalení, ale zároveň byly nalezeny jasné stopy na vzletovo-rozjezdové ploše. Z palubního inženýra je rázem pozemní inženýr s náplastí na puse. Vot glasnosť...
Trimem se ovládá právě nastavení ocasních ploch a to celých. Křidélka pro ovládání úhlu náběhu jsou malé na konci těchto ploch. Proto pokud se vytočí naplno (celé plochy jsou předkem dolů), dojde ke vzletu i bez přitažení kniplu. Ale netrvám na tom. Jak říkám, čekám na závěr MAK, nicméně asi máš pravdu, že skutečnost se nikdy nedozvíme.
24. října 2011 v 18:13
gema
Spřažení je právě z důvodu zvětšení nosné plochy letounu při malých rychlostech, zároveň i proto, aby se letadlo neocitlo v té situaci jako v praze tu 154. Info z knížky nehody dopravních letadel v československu tom 4. Pokud totiž bude každou jednu část bude vždy risk katastrofy. Stále a jakkoli mi bude kdokoli tvrdit opak, tvrdím, že stabilizátor utrimovat nelze. Proč se sakra pořád držíš toho stabilizátoru. Co se týče klapek u tu 124 a 104 o tom, že by letadlo spadlo kvůli signalizaci klapek, které se tuším ovládali pákou do určité polohy tuším 3 a tam prostě byli. Jediné v čem byl problém, tak u brzdícího štítu který se samovolně vysouval a to bylo u tu 134, který tuto vychytávku zdědil po tu 124 s jinou ale absolutně jinou konfigurací motorů i ocasních ploch.
Brždění při vzletu je holá blbost, podle mě prostě nikdy nepřiznají, že mašinku přetížili, protože ti co za to zodpovídali žijí. Tak je jednodušší udělat blba z pilotů, I při pojíždění by si všimli bržděného kola i třeba kvůli teplotě.
24. října 2011 v 13:45
Admin Michal
Nicméně, jak jsem již řekl - ověřené informace jsou v sekci Aktuality. Zde se můžeme domnívat a dohadovat. Nyní čekám na závěrečné vyjádření MAK.¨
Přeji hezký den.
24. října 2011 v 13:35
Admin Michal
Informace jsou od hlavního technika LKPR.
24. října 2011 v 13:23
Admin Michal
Děkuji za upřesnění.
TU-104 a TU-124 měly skutečně se signalizací nastavení vztlakových klapek problém.
Jak může být stabilizátor (ať vertikální, či horizontální) spřažen s klapkami? Trimem při rychlosti větší, než je vzletová rychlost letounu, lze letoun uvést do stoupání a tím pádem odlepení se od země. http://www.1tv.ru/news/social/188173 - je tam srovnání normálního vzletu a vzletu RA-42434.
23. října 2011 v 23:55
gema
Tak tohle nevím co jsi zjistil ale konfigurace pro start, byla spávně a potvrzená MAK. Pochybuji, že by poloha stabilizátoru, který má jak kde několik poloh nesouhlasilo s nastavením. Stabilizátor nrlze téměř utrimovat, to je taky takový technický obrat. Už jsme se i shodli, s techniky, že stabilizátor, jakož to i klapky a sloty jsou SPŘAŽENY Tím pádem nemůže dojít technicky ani lidsky k nějaké nesmyslné konfiguraci. Pokud myslíš nehodu letadla aeroflotu, z roku tuším 73 na LKPR tak tam nešlo o poruchu stabilizátoru ale o opačné značení. Rutina spolu s činností dvou posádek byla příčinou fatální nehody přetažením letadla / mimochodem taky trimovali a bylo jim to prt platný. Ve veškerých záznamech jsem nenašel pád Tupolevu 154 z důvodu špatné činnosti stabilizátoru. Bylo by třeba si údaje nejprve ověřit a potom to někam psát. Ta DC 9 skutečně spadla kvůli stabilizátoru, repektive jeho ovládání kdy nebyla výrobcem předepsaná údržba prováděna a společnost měla jistou dobu zákaz. Jestli létá dál nevím.
20. října 2011 v 19:57
Michal
Mimochodem Jak-42D má signalizaci nastavení zádi pouze dle zadaných instrukcí. To znamená, že pilot si může myslet, že vše pracuje správně, ale ve skutečnosti tomu tak neni. Mimochodem i Trim má pouze signalizaci a nikoliv reálnou hodnotu nastavení.
Tak mi řekněte MAK, jak byste se cítili v letadle, kde vše nastavíte tak, jak má být, ale kvůli poruše ovládání vertikálu Vám nezbývá nic jiného, než zkusit trimovat? Proto i těh 400 metrů za dráhou...
20. října 2011 v 19:15
Admin
Netlačte na MAK (IAC) - taky chtěji občas spát. A to, že občas spadne letadlo je normální. Auta mají havárie častěji. Každopádně ale škoda hokejového týmu. Už začínám být k celé záležitosti skeptický. Dle mého názoru šlo o poruchu ovládání letadla - konkrétně o část spojení hydraulického řízení s vrchní ocasní plochou, jak tomu bylo již u TU-154, nebo MD - 81. Pilot je sice člověk a může se splést. Nicméně ne tak, aby se stal sebevrahem. MAK - věřím, že najdete pravdu. Michal
13. října 2011 v 10:56
Admin
Dnes doplňěny čerstvé novinky.
11. října 2011 v 21:08
Admin
Tak už to tam je.
11. října 2011 v 19:23
Admin Michal
Gema:
Nemáš chuť pustit se do překladu?
http://www.mk.ru/incident/article/2011/10/11/63139 2-katastrofu-vosproizvedut-v-nature.html
Jsem nějak nakřáplej a už se k tomu chystám celý den...
Bude stačit jenom nejdůležitější infa. Ikdyž je to pořád o ničem...
Předem děkuju, můžeš to poslat pomocí kontaktního formuláře.
11. října 2011 v 07:27
Admin
No tak to jsme se toho zase dozvěděli, že? To se bojej o letadlo, nebo si dělaj srandu - jakoby poprvé letěli Jak-42d? Vzletěli zcela normálně, přistáli a teď to budou rozebírat měsíce. Vzletěli bez brzdné síly. No fajn. Zato, co se vyšetřování týče, tam je brzdná síla opravdu veliká... Tovarishch Medvedev, perestante bit marionetkoi Putina i vipolniaite obeshania svoi !!!
8. října 2011 v 12:33
Admin
Jj - už je to v aktualitách - děkuji ;)
8. října 2011 v 11:02
gema
10. OCT 11 bude rekonstrukce
5. října 2011 v 09:30
Admin Michal
Tak oukej.
Beze jmen a data - přesně toto odpovídají. Nic víc, nic míň:
Вся точно установленная фактическая информация, которая может быть
опубликована в соответствии с Приложением 13 ИКАО, по мере ее получения,
публикуется на нашем сайте в Интернет. Следите за нашими пресс-релизами.
Takže, jak říkáš, držme se MAK.RU a raději travme volný čas na louce u přistávacích ploch, nebo létejme. Hlavně, ať se letadla drží ve vzduchu tak, jak mají, ať je tolik šťastných přistání, kolik je i úspěšných startů. Především pro všechny kolegy piloty: Nechci dělat machra, ani sám to nemám rád, když se o to někdo snaží. Nicméně NÁLETEM HODIN SE FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI LETADLA NEMĚNÍ !!! Mějte to vždy na paměti. A já rád budu psát o letectví pouze v pozitivech. A sám si taky občas skočím ;) Letu zdar!
5. října 2011 v 08:46
Admin Michal
Tak to se asi všichni načekáme, dle odpovědi pana X z MAK...
5. října 2011 v 08:09
gema
díky za nabídku, ale já si po těch martiriích stejně raději počkám na závěr vyšetřování
5. října 2011 v 03:34
Admin Michal
Nepiš mejl do fóra, ale v sekci Kontakt. Ta je nasměrována na můj e-mail. Předem ale řeknu, že slovíčkařej.
<< na začátek | < předchozí   | ... 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | ... |   další > | na konec >>