Svet-Stranek.cz
Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Vše o letecké dopravě

Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz

Diskuzní fórum

Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
18. září 2011 v 15:23
Admin
Vážení přátelé.
Výraz "cosi brzdilo" je opravdu moc! Dle dostupných zjištěných faktů je zřejmé, že letoun měl při rozjezdu většinu doby zvednutý příďový podvozek. Stopy na dráze se našly pouze po podvozku hlavním, to jsou kola pod křídly. Zataženou parkovací brzdu odborníci vylučují. Avšak jak by tedy našli stopy po podvozku? Viditelné stopy zanechá podvozek bržděný. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že pokud vzlétám, tak letadlo odlepím co nejdříve a udržuji jej bez stoupání do dosažení rychlosti pro vzlet (cca 1-5m nad zemí). To je praktika u strojů sportovního typu. Proudová letadla mohou rovnou přejít do stoupání. Pokud však JAK-42 "cosi" brzdilo, pilot se zjevně snažil odlepit letoun a zabránit tak brždění způsobeným kontaktem s rozjezdovou plochou. Bohužel se to nepodařilo. Proč se letoun stočil doleva, je zřejmé na druhém obrázku zde: http://aeroport.svet-stranek.cz/aeroport/
Střet letounu s anténou způsobil jeho vybočení a zřejmě i pád, který následoval. Nyní ze své šoférské zkušenosti. Měl jsem zataženou ruční brzdu, kterou jsem před rozjezdem uvolnil a odbrzdil. Zdálo se mi ale, že vůz nemá dostatečný výkon. Pokud jsem dal neutrál, vůz se zastavil. Brzda byla sice odbržděná, ale mechanicky zaseknutá a to ne na 100%. Podobná mohla být příčina i této letecké katastrofy. Pokud by se pilotovi podařilo včas uvést letoun do letu nad drahou, nabral by rychlost a vzletěl by. Přistání by to nevadilo a v Minsku by se závada odstranila. Existuje ale na dráze bod, kde pokud není dosaženo potřebné rychlosti pro vzlet, má pilot přejít na okamžité nouzové zastavení stroje. Proč tak neučinil, nechápu...
18. září 2011 v 01:27
gema
Na MAK je nové čtení. Ahoj
16. září 2011 v 00:46
gema
OK jdu do peří, zítra anglina to zas bude pogrom
16. září 2011 v 00:35
Admin
Jeppessenu věřím, tak i Tobě. Zřejmě je jedna v rozestavbě, nebo nepoužitá. Katastrofy UFO a tak dále mně nezajímají. Také, jak sis jistě stačil všimnout, zajímají mě fakta a těch se snažím držet. Občas je to ale těžké. Tam napíšou to, tam něco jinýho. Já jsem Čech a tak tím hůře pro mě hledat po ruských sajtech. Ale počkám většinou alespoň na 2 zdroje. S Tebou je spolupráce fajn.
16. září 2011 v 00:29
gema
v jeppessenu je jich 5. AiP jsem nestudoval
16. září 2011 v 00:26
gema
Takových videí jsem viděl, kde pitvali mimozemštana, ufo, střelbu do přeživších ve 101 atd. Pokud se dobře vystříhne sequence z kontextu jde vše. Mimo jiné každý kdo se o to trochu zajímá tak ví že 154 má za centroplánem vzduchové zásobníky. Ale pokud chceš posouvat tuto diskuzi na platformu senzací, tak toho já se účastnit nemusím. Já jsem pro fakta a ne dohady.
16. září 2011 v 00:03
Admin
Nájezdů tam vidím 6, ale zadní může být polní cesta ;)
15. září 2011 v 23:59
gema
Podle jeppessen je tam pět nájezdů odhaduji tak poslední ve 2-3 dráhy
15. září 2011 v 23:54
gema
Mě totiž už asi 12 verze co se stalo, a stalo se později kachnou iritují. Abych tak řekl. Psal jsem, počkám si do prosince na zprávu
15. září 2011 v 23:52
gema
A co myslíš že jim jako řekne? Že se půjdou mírnix týrnix projít po parku a v pohodě jim odpoví? Ten podle mě jestli něco řekne tak vše bylo ok a pak byl výbuch.To si myslím já. Kdo zažil pitomou autonehodu, at tu napíše co si pamatoval a to rychlosti téměř 3x menší
15. září 2011 v 23:50
Admin
Ale pokud maj hodně letadel, nebo alespoň podvozků ke zničení - tak prosím...
15. září 2011 v 23:48
Admin
Já bych na jejich místě neplánoval rekonstrukci, do výslechu korunního svědka...
15. září 2011 v 23:46
gema
To je ale blbost.
cituji: Většina nezainteresovaných bude věnovat pozornost výsledkům živé rekonstrukce. Zapomenou na výpověď palubního inženýra - na to se zřejmě vsází.
proč by to dělali, nemlžili ani u poláků tak proč tady? mimo to je tam x cizinců, to se ti nepovedlo
15. září 2011 v 23:43
gema
Kolik policajtů se zabije, když tři utonou v lodce?

Šest, tři normálně a tři při rekonstrukci.

To samé bylo v bratislavě, při rekonstrukci pádu vrtulníku s paní Husákovou se málem při rekonstrukci taky zabili
15. září 2011 v 23:32
Admin
Alin, dík za zajímavé odkazy. Výpověď profesionálů jsou za vše hovořící. Sám jsem se zamýšlel, proč startoval z poloviny dráhy. Tam nevede žádná pojížděcí dráha. Že by měli za sebou 500m a před sebou 2500m - tomu už rozumím. A je to z obou stran, tedy jak z 05, tak i 23. Je to skutečně 3x !!! 800m ještě s rezervou pro vzlet. Pro přerušení vzletu bylo tedy opravdu hodně času. A možná proto se rozhodli pomalu nabrat rychlost do vzletové. Ale to je také nepravděpodobné. Já, coby pilot, bych mohl snažit se odlepit to za každou cenu, ale co při přistání?
15. září 2011 v 22:55
Alin
Dnes nikdo nic nenapíše, jsme orotodoksalne věřící dnes je 9 dnů od data jejich smrti, den smutku..... ale informacei k zamyšlení:
http://www.kp.ru/daily/25754.4/2740450/
http://www.kp.ru/daily/25753/2739458/
15. září 2011 v 21:57
gema
Všichni oficiálové mlčí. To s tím odvlečením pozornosti jsem nepochopil
15. září 2011 v 19:35
Admin
Gema - jsi tady? Hledám originál poslední zprávy na RJ, ale zatím marně. Bývá zvykem, že co se vypustí a někomu se to v Rusku nelíbí, tak to prostě stáhnou...
15. září 2011 v 19:12
Admin
Uvidíme, co ukáže rekonstrukce v reále...
<< na začátek | < předchozí   | ... 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | ... |   další > | na konec >>