Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
24. října 2011 v 13:45
Admin Michal
Nicméně, jak jsem již řekl - ověřené informace jsou v sekci Aktuality. Zde se můžeme domnívat a dohadovat. Nyní čekám na závěrečné vyjádření MAK.¨
Přeji hezký den.
24. října 2011 v 13:35
Admin Michal
Informace jsou od hlavního technika LKPR.
24. října 2011 v 13:23
Admin Michal
Děkuji za upřesnění.
TU-104 a TU-124 měly skutečně se signalizací nastavení vztlakových klapek problém.
Jak může být stabilizátor (ať vertikální, či horizontální) spřažen s klapkami? Trimem při rychlosti větší, než je vzletová rychlost letounu, lze letoun uvést do stoupání a tím pádem odlepení se od země.
http://www.1tv.ru/news/social/188173 - je tam srovnání normálního vzletu a vzletu RA-42434.
23. října 2011 v 23:55
gema
Tak tohle nevím co jsi zjistil ale konfigurace pro start, byla spávně a potvrzená MAK. Pochybuji, že by poloha stabilizátoru, který má jak kde několik poloh nesouhlasilo s nastavením. Stabilizátor nrlze téměř utrimovat, to je taky takový technický obrat. Už jsme se i shodli, s techniky, že stabilizátor, jakož to i klapky a sloty jsou SPŘAŽENY Tím pádem nemůže dojít technicky ani lidsky k nějaké nesmyslné konfiguraci. Pokud myslíš nehodu letadla aeroflotu, z roku tuším 73 na LKPR tak tam nešlo o poruchu stabilizátoru ale o opačné značení. Rutina spolu s činností dvou posádek byla příčinou fatální nehody přetažením letadla / mimochodem taky trimovali a bylo jim to prt platný. Ve veškerých záznamech jsem nenašel pád Tupolevu 154 z důvodu špatné činnosti stabilizátoru. Bylo by třeba si údaje nejprve ověřit a potom to někam psát. Ta DC 9 skutečně spadla kvůli stabilizátoru, repektive jeho ovládání kdy nebyla výrobcem předepsaná údržba prováděna a společnost měla jistou dobu zákaz. Jestli létá dál nevím.
20. října 2011 v 19:57
Michal
Mimochodem Jak-42D má signalizaci nastavení zádi pouze dle zadaných instrukcí. To znamená, že pilot si může myslet, že vše pracuje správně, ale ve skutečnosti tomu tak neni. Mimochodem i Trim má pouze signalizaci a nikoliv reálnou hodnotu nastavení.
Tak mi řekněte MAK, jak byste se cítili v letadle, kde vše nastavíte tak, jak má být, ale kvůli poruše ovládání vertikálu Vám nezbývá nic jiného, než zkusit trimovat? Proto i těh 400 metrů za dráhou...
20. října 2011 v 19:15
Admin
Netlačte na MAK (IAC) - taky chtěji občas spát. A to, že občas spadne letadlo je normální. Auta mají havárie častěji. Každopádně ale škoda hokejového týmu. Už začínám být k celé záležitosti skeptický. Dle mého názoru šlo o poruchu ovládání letadla - konkrétně o část spojení hydraulického řízení s vrchní ocasní plochou, jak tomu bylo již u TU-154, nebo MD - 81. Pilot je sice člověk a může se splést. Nicméně ne tak, aby se stal sebevrahem. MAK - věřím, že najdete pravdu. Michal
13. října 2011 v 10:56
Admin
Dnes doplňěny čerstvé novinky.
11. října 2011 v 21:08
Admin
Tak už to tam je.
11. října 2011 v 19:23
Admin Michal
11. října 2011 v 07:27
Admin
No tak to jsme se toho zase dozvěděli, že? To se bojej o letadlo, nebo si dělaj srandu - jakoby poprvé letěli Jak-42d? Vzletěli zcela normálně, přistáli a teď to budou rozebírat měsíce. Vzletěli bez brzdné síly. No fajn. Zato, co se vyšetřování týče, tam je brzdná síla opravdu veliká... Tovarishch Medvedev, perestante bit marionetkoi Putina i vipolniaite obeshania svoi !!!
8. října 2011 v 12:33
Admin
Jj - už je to v aktualitách - děkuji ;)
8. října 2011 v 11:02
gema
10. OCT 11 bude rekonstrukce
5. října 2011 v 09:30
Admin Michal
Tak oukej.
Beze jmen a data - přesně toto odpovídají. Nic víc, nic míň:
Вся точно установленная фактическая информация, которая может быть
опубликована в соответствии с Приложением 13 ИКАО, по мере ее получения,
публикуется на нашем сайте в Интернет. Следите за нашими пресс-релизами.
Takže, jak říkáš, držme se MAK.RU a raději travme volný čas na louce u přistávacích ploch, nebo létejme. Hlavně, ať se letadla drží ve vzduchu tak, jak mají, ať je tolik šťastných přistání, kolik je i úspěšných startů. Především pro všechny kolegy piloty: Nechci dělat machra, ani sám to nemám rád, když se o to někdo snaží. Nicméně NÁLETEM HODIN SE FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI LETADLA NEMĚNÍ !!! Mějte to vždy na paměti. A já rád budu psát o letectví pouze v pozitivech. A sám si taky občas skočím ;) Letu zdar!
5. října 2011 v 08:46
Admin Michal
Tak to se asi všichni načekáme, dle odpovědi pana X z MAK...
5. října 2011 v 08:09
gema
díky za nabídku, ale já si po těch martiriích stejně raději počkám na závěr vyšetřování
5. října 2011 v 03:34
Admin Michal
Nepiš mejl do fóra, ale v sekci Kontakt. Ta je nasměrována na můj e-mail. Předem ale řeknu, že slovíčkařej.
5. října 2011 v 03:27
Admin Michal
Gema:
Právě jsem si pročetl mejly a je tam odpověď na mé otázky přímo z MAK. Nesmím je ale zatím zveřejňovat. Pokud máš nějaký e-mail, který mi hodíš, tak Ti to přepošlu. Opravdu zajímavé informace...
5. října 2011 v 03:17
Admin Michal
Já také ne, ale třeba to bude znít přinejmenším zajímavě: Там у небескых бран.
4. října 2011 v 22:01
gema
já také na ruštinu musím používat slovník, to že ji rozumím, neznamená že z ní mám státnici.
4. října 2011 v 09:40
Admin
Nejen podle ofiko dokumentace. Prostě žádná nepoužívaná dráha tam není - projížděl jsem to i ze satelitu. Můj názor, dle všeho co jsem se od začátku dozvěděl, je následující. Měl přiletět Medveděv na summit. Proto ani autobusákovi nedovolili rozloučit se s týmem a vyhnali ho. Posádku a pasažéry fofrem nahnali do letadla, naházeli zavazadla kam se dalo (hokejisti toho maj přecijen krapet víc a to ne zrovna nejlehčí váhy) - to je nejen do zavazadlového prostoru (ten je i u Boeing 737-400 docela překvapivě malý). RWY 23 byla ostře střežena a její počáteční úsek kontrolován (pro bezpečné přistání pana prezidenta). Proto poslali RA-42434 07.09.2011 až na třetinu vzletové dráhy 23. Jenomže kvůli stresu všech si nikdo neuvědomil rozložení váhy v letadle a taktéž skutečnou váhu plus plné nádrže s palivem. Důsledkem bylo sice přejetí konce RWY 23 o zhruba 400m, ale to nebylo tragické. Součet všech náhod (a připouštím i to, že v důsledku pudu sebezáchovy se jeden z pilotů snažil stroj dobrzdit, přičemž druhý se jej pokoušel zvednout) zapříčinil, i přes větší natrimování, že došlo ke střetu letadla s anténou vysílače navigačního systému. Tím se stroj, vzhledem k vážnému poškození křídla, stočil doleva a následoval pád... To je můj osobní názor a proto jej píši sem do diskusního fóra a nikoliv do Aktualit. Myslíš, že to mohlo být i jinak? MAK mlčí, ikdyž je bombarduji mejlama o sto šest...