Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
13. října 2011 v 10:56
Admin
Dnes doplňěny čerstvé novinky.
11. října 2011 v 21:08
Admin
Tak už to tam je.
11. října 2011 v 19:23
Admin Michal
11. října 2011 v 07:27
Admin
No tak to jsme se toho zase dozvěděli, že? To se bojej o letadlo, nebo si dělaj srandu - jakoby poprvé letěli Jak-42d? Vzletěli zcela normálně, přistáli a teď to budou rozebírat měsíce. Vzletěli bez brzdné síly. No fajn. Zato, co se vyšetřování týče, tam je brzdná síla opravdu veliká... Tovarishch Medvedev, perestante bit marionetkoi Putina i vipolniaite obeshania svoi !!!
8. října 2011 v 12:33
Admin
Jj - už je to v aktualitách - děkuji ;)
8. října 2011 v 11:02
gema
10. OCT 11 bude rekonstrukce
5. října 2011 v 09:30
Admin Michal
Tak oukej.
Beze jmen a data - přesně toto odpovídají. Nic víc, nic míň:
Вся точно установленная фактическая информация, которая может быть
опубликована в соответствии с Приложением 13 ИКАО, по мере ее получения,
публикуется на нашем сайте в Интернет. Следите за нашими пресс-релизами.
Takže, jak říkáš, držme se MAK.RU a raději travme volný čas na louce u přistávacích ploch, nebo létejme. Hlavně, ať se letadla drží ve vzduchu tak, jak mají, ať je tolik šťastných přistání, kolik je i úspěšných startů. Především pro všechny kolegy piloty: Nechci dělat machra, ani sám to nemám rád, když se o to někdo snaží. Nicméně NÁLETEM HODIN SE FYZIKÁLNÍ VLASTNOSTI LETADLA NEMĚNÍ !!! Mějte to vždy na paměti. A já rád budu psát o letectví pouze v pozitivech. A sám si taky občas skočím ;) Letu zdar!
5. října 2011 v 08:46
Admin Michal
Tak to se asi všichni načekáme, dle odpovědi pana X z MAK...
5. října 2011 v 08:09
gema
díky za nabídku, ale já si po těch martiriích stejně raději počkám na závěr vyšetřování
5. října 2011 v 03:34
Admin Michal
Nepiš mejl do fóra, ale v sekci Kontakt. Ta je nasměrována na můj e-mail. Předem ale řeknu, že slovíčkařej.
5. října 2011 v 03:27
Admin Michal
Gema:
Právě jsem si pročetl mejly a je tam odpověď na mé otázky přímo z MAK. Nesmím je ale zatím zveřejňovat. Pokud máš nějaký e-mail, který mi hodíš, tak Ti to přepošlu. Opravdu zajímavé informace...
5. října 2011 v 03:17
Admin Michal
Já také ne, ale třeba to bude znít přinejmenším zajímavě: Там у небескых бран.

4. října 2011 v 22:01
gema
já také na ruštinu musím používat slovník, to že ji rozumím, neznamená že z ní mám státnici.
4. října 2011 v 09:40
Admin
Nejen podle ofiko dokumentace. Prostě žádná nepoužívaná dráha tam není - projížděl jsem to i ze satelitu. Můj názor, dle všeho co jsem se od začátku dozvěděl, je následující. Měl přiletět Medveděv na summit. Proto ani autobusákovi nedovolili rozloučit se s týmem a vyhnali ho. Posádku a pasažéry fofrem nahnali do letadla, naházeli zavazadla kam se dalo (hokejisti toho maj přecijen krapet víc a to ne zrovna nejlehčí váhy) - to je nejen do zavazadlového prostoru (ten je i u Boeing 737-400 docela překvapivě malý). RWY 23 byla ostře střežena a její počáteční úsek kontrolován (pro bezpečné přistání pana prezidenta). Proto poslali RA-42434 07.09.2011 až na třetinu vzletové dráhy 23. Jenomže kvůli stresu všech si nikdo neuvědomil rozložení váhy v letadle a taktéž skutečnou váhu plus plné nádrže s palivem. Důsledkem bylo sice přejetí konce RWY 23 o zhruba 400m, ale to nebylo tragické. Součet všech náhod (a připouštím i to, že v důsledku pudu sebezáchovy se jeden z pilotů snažil stroj dobrzdit, přičemž druhý se jej pokoušel zvednout) zapříčinil, i přes větší natrimování, že došlo ke střetu letadla s anténou vysílače navigačního systému. Tím se stroj, vzhledem k vážnému poškození křídla, stočil doleva a následoval pád... To je můj osobní názor a proto jej píši sem do diskusního fóra a nikoliv do Aktualit. Myslíš, že to mohlo být i jinak? MAK mlčí, ikdyž je bombarduji mejlama o sto šest...
3. října 2011 v 23:57
Gema
Podle ofiko dokumentace k letišti je zde pouze jedna dráha, jak bylo uvedeno na začátku fóra. Co patlají kachny novináři je mi v celku buřt, ale naložený éro určitě nešlo ze zkrácené rwy, jediné znovu jediné na letišti.
3. října 2011 v 19:22
Admin Michal
Na žádném ze satelitních snímků nevidím ani náznak po jiné vzletovoúpřistávací dráze, byť sebestarší. Mohla by to být jen pojezdová dráha a je naprosto nemyslitelné, aby "někdo" poručil z "nějakého" důvodu z ní odstartovat a ještě více nepravděpodobné a téměř vyloučené je, že by s tím posádka souhlasila. Takže chyba udání RWY byla překlep - startoval ze zkrácené 23.
3. října 2011 v 18:54
Admin
Gema:
Vzpomínám si, že na začátku nebyla jmenována ani dráha 23, ani 05. Bral jsem to jako novinářskou chybu. I LKPR má "mrtvou" RWY, která slouží, jako odstavní plocha. Zkusme trochu pátrat po prvních zprávách. Třeba opravdu Jáček nestartoval z používané runwaye, ani z její části. Pokud by ho poslali odstartovat třeba z plochy podobné ploše u nás v Milovicích (asi před třemi lety jsem tam přistával s ultralajtem, víc už ne), potom bych chápal problémy při vzletu z dlouho neudržované rozjezdové dráhy, která mohla být nejen že kratší, ale ve stavu dálnice Praha-Brno...
3. října 2011 v 18:30
Admin
3. října 2011 v 17:01
Admin Michal
Už jen čekám, že nám neoficiální zdroje informací sdělí, že omylem místo pětky zařadili zpátečku...

3. října 2011 v 00:47
Admin Michal