Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
13. září 2011 v 14:04
Admin
Jdu to teď zkusit nasimulovat.
13. září 2011 v 14:04
Admin
13. září 2011 v 14:02
Admin
Na začátku rozjezdové dráhy buď zašlápnout pedálama, nebo, pokud je spěch, tak stáhnout motory, popojedu a postupně plnej kotel...
13. září 2011 v 14:01
Admin
Ale je to fakt divný. Já osobně nikdy parkovací brzdu na rozjezdové ploše nepoužívám. To ať mi nikdo nečiká, že s ní už pojížděli od stojánky...
13. září 2011 v 13:59
Admin
Njn. Jenže ani kapitán, ani kopilot neměli licenci. Ono to v Jáčku jen jednou pípne... A nestartoval kapitán, ale zaškolovaný kopilot. No comment !!! Správně napsali - syndrom blondýny. Bohužel s katastrofálními následky. Uvidíme zítra - mají předat závěrečný protokol o šetření. Ale to je již jen formalita...
13. září 2011 v 13:55
gema
To je nějaká srandaakce? Vždyt mají chcklist???
13. září 2011 v 13:53
gema
Tak opravuji, počasí, v tom zřejmě taky nehraje roli
13. září 2011 v 13:53
Admin
Mrkni na úvodní stránku...
13. září 2011 v 13:51
gema
Ted nevim o co jde?
13. září 2011 v 13:49
Admin
Gema - tak to jsem opravdu nečekal... Zatažená ručka.
13. září 2011 v 12:40
Admin
MIF:
Záměrně přepisuji na YAK. Je to přepis do mezinárodně uznávané angličtiny. Jinak by mohlo dojít k omylu a někdo by si mohl myslet, že spadl Žak...
12. září 2011 v 21:26
gema
No Metars are available, the local weatherstation reported visibility above 50km (27nm), partly cloudy, winds from the north at 14kph (7.5 knots), temperature 17 degrees C, dew point 7 degrees C, humidity 40%, rapidly dropping QNH (1014 hPa at 10:00L, 1011 hPa at 13:00L and 1008 hPa at 16:00L).
Povšimněte si větru, docela vysokého tlaku a hlavně vlhkosti. Čím menší, tím méně reaktivním motorům chutná
12. září 2011 v 21:23
gema
Tím se to potvrzuje, letadlo nemělo technickou závadu. Je to na zmiŇovaných stránkách. Dále bylo na letišti dost pro přetížená letadla zrovna ne dobré počasí.
12. září 2011 v 21:13
gema
Já jsem tomu moc nerozuměl, tady na repráčkách na NB nic moc. Co se týče chování letadla s touto konstrukcí stacilizátoru to nevím, ale na 100% vím, že kdyby nedošlo k nějaké explozi motoru, tak ho pouhá porucha z činnosti nevyřadí. Pokud to dobře chápu, tak jsi se upnul na možnou závadu stabilizátoru.Jak jsem psal nemyslím si to
12. září 2011 v 10:20
MiF
Proč tu většinou píšete YAK?
Pokud vím, tak existuje norma o přepisu slovanských jmen z azbuky do latinky.
12. září 2011 v 02:28
Admin
Přidávám do sekce TU-154 záznam z černé skříňky a rekonstrukci mně nepochopitelného pádu tohoto letounu. Gema, snad tomu všemu, co křičej - moc slušných výrazů tam není, budeš lépe rozumět...
12. září 2011 v 02:26
Admin
Neví někdo, jak se chová letadlo se stabilizátorem na vrchu ocasu, pokud vysadí motory? U TU-154M se mi zdá, že stabilizátor šel do plusové ppozice a nešlo jim ho ovládat. U YAK-42 naopak do mínusové, což mohlo být způsobeno výpadkem prostředního motoru (č.2). Ten při poruše mohl zničit ovládání stabilizátoru...
12. září 2011 v 01:30
gema
Jsem psal, že o vikend se s tím nebudou zabývat
11. září 2011 v 22:14
Admin
Zatím ve vyšetřování nic moc nového...
10. září 2011 v 19:38
Admin Michal
Právě jsem přišel - obrázky super...