Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
19. září 2011 v 00:35
gema
Nejsem z ruska, ale pochybuji, že by tomu někdo rozuměl, Na konci jsem poznal jen hahoru dělej zvedni to
19. září 2011 v 00:32
Admin
Ale ať se snažím jakkoliv, tak nerozluštím korespondenci v sekci TU-154M. Nevím, jak jsi na tom s ruštinou Ty, ale já tomu prostě (kromě cenzurovatelnohodných výrazů) moc nerozumím... Gema, Ty jsi z Ruska?
19. září 2011 v 00:32
gema
Dnes a denně narážím na to, jak rusové jenom chlastají a jsou nas mnogo. Tak to se mi nelíbí. Je mezi nimi spousta ohromně chytrých lidí ale to nikdo nevidí.
19. září 2011 v 00:30
gema
To zní dobře, tak se toho prosím drž. Já bych třeba na otevření tohoto projektu odvahu neměl ale skutečně bych nechtěl bulvarizování a spekulace.Když budu od začátku zaujatej, tak to pak bude všechno na nic, protože byl už na začátku despekt a toho se bojím u tebe.
19. září 2011 v 00:29
Admin
Smazáno záměrně - o tom, jestli to byla videomontáž, nebo ne - to sem prostě nepatří. Zatím se držme Jak-42 a doufám, že dlouho nic "nespadne".
19. září 2011 v 00:27
Admin
Jo Smolensk - do toho rejpat nechci.
19. září 2011 v 00:26
Admin
Taky nevim, kam to chci, co se těhle stránek týče, směrovat. Žádný konkrétní úmysl nemám. Založil jsem je, abych ukázal 2 fotky - to je vše. A z toho vznikly. Co bude dál, uvidím. Nechci být každopádně bulvárem. To vůbec ne. Ani o komerci mi nejde. Sponzory nehledám. Chci vést tuto stránku tak, aby měli lidé přístup k informacím a co se týče serverů typu Novinky.cz (zatím jsou jediný server tohoto typu, kde uvádím svolení s použitím veškerých zde uvedených informací), i novinářům tímto ulehčím práci i tím, že za každým příspěvkem uvedu zdroj informací. I já se můžu mnohokrát v překladu seknout. Jedná se o opravdu velmi specifické výrazy na překlad poměrně obtížné. Tak nejspíš tímto směrem tyto stránky povedu. Není to má reklama, ani zde nejsou žádné odkazy na komerční sajty. Jsem rád, že kdo má o téma zájem, zeptá se. V rámci možností rád zodpovím, ale jistě nevím víc, než vyšetřovací komise.
19. září 2011 v 00:21
gema
Dobrý za necelou hodku jsme šli domů, začátek roku no:-)
Polská 101 - katyně? nic ti to neříká? smolensk, jak jsi tu minule bulvarizoval?
Právě se mi zdá, že sklouzáváš do spekulací a to se mi nelíbí
19. září 2011 v 00:17
Admin
Ani ses nepochlubil, jak dopadla anglina.
A polská 101 je co? To jsem fakt nechňápnul...
Sám říkám, držím se faktů a spekulovat nemá smysl - to co se zde týče sekce Aktuality. Diskuze je něco jiného ;)
19. září 2011 v 00:09
gema
Já spíše nechápu, kam to chceš směrovat. Moc mi nesedí Tvé konstrukce a už vůbec ne vaření z vody.
19. září 2011 v 00:09
Admin
Ale nic, i muži mají své dny...
19. září 2011 v 00:07
Admin
Gema - tak teda
Opravdu jsem Tě dnes moc nepochopil...
19. září 2011 v 00:05
gema
No vidím že se tu z toho stává bulvár, tak nic ahoj
19. září 2011 v 00:04
gema
Stabilizáto je na šroubovici kvůli jeho funkci, to je dost podstatné, konstrukce letadla je věc naprosto jiná a není důvodem aby to bylo kvůli ní. Nedovedu si představit takhle přesný píst
19. září 2011 v 00:04
Admin
Plynulost a především celou bezpečnost letu zajišťuje řádně proškolený pilot - kapitán, druhý mu pomáhá a palubní inženýr se stará o vše kolem. Tím to tam maj ještě lehčí. U Boeingu-737 je kokpit jen pro dva a tak palubní inženýr může maksimálně házet očka po letuškách...
19. září 2011 v 00:02
gema
Z té poslké 101
Ad klapky a stabilizátor jsou na šroubovici a je zbytečné o tom diskutovat.
Tah motorů je aretován na 75 až 80% výkonu, pak je třeba uvolnit páku plynu a jde to maximálně do asi 98 % tahu.Ani na motorových zkouškách se odaretovaný tah nepoužívá kvůli poškození motoru. Je to pouze nouzovka pro krátkodobé trápení motoru. Za komunistů se mohl plán plnit na 115% ale u něčeho co má určitou hodnotu dále jít nelze. Nepochopil jsem větu:
Ale klapky a stabilizátor vertikálního letu se nacházejí v naprosto jiných částech letadla. Nemyslím si, že by tato zařízení sloužila k tomu poslat letadlo vertikálně k zemi.
19. září 2011 v 00:01
Admin
Stabilizátor není na šroubovnici kvůli plynulosti. Je to prostě konstrukce letadla.
18. září 2011 v 23:58
Admin
V normálním režimu rozjezdu i vzletu by nemělo být zapotřebí překročit 100% výkonu celého stroje. To znamená, forsáž (můj výraz pro všechny 3 ovládací prvky u tohoto stroje) postupně nadoraz a potom ubírat ještě před vzletem, aby nebylo překročeno 100% výkonu motorů, není-li to nevyhnutelně nutné. O pasatech jsem tady nemluvil, leda bych byl náměsíčný...
18. září 2011 v 23:53
Admin
Jakých pasatů ze stojedničky?
18. září 2011 v 23:52
Admin
Podobně jako u MD-80 například. Ta kvůli mechanickému spojení šroubovnice mezi pilotem a vrchem ocasu připravila všechny o život. Pokud dáš (já tomu říkám, a nejsem sám) forsáž naplno - tím mám na mysli ovládání tahu pohonných jednotek zcela vpřed, potom se může stát, že překročíš hranici 100% výkonu. S rezervou se počítá i u Jak-42d a to cca 15%. Toto překročení může být krátkodobě využito v případě potřeby (nemyslím tím, že by někdo chtěl odskočit na malou...). Ale klapky a stabilizátor vertikálního letu se nacházejí v naprosto jiných částech letadla. Vztlakové klapky mohou být - a je to pravděpodobné - taktéž ovládány šroubovnicí.