Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
12. září 2011 v 10:20
MiF
Proč tu většinou píšete YAK?
![](/img/smajls/105.gif)
Pokud vím, tak existuje norma o přepisu slovanských jmen z azbuky do latinky.
12. září 2011 v 02:28
Admin
Přidávám do sekce TU-154 záznam z černé skříňky a rekonstrukci mně nepochopitelného pádu tohoto letounu. Gema, snad tomu všemu, co křičej - moc slušných výrazů tam není, budeš lépe rozumět...
12. září 2011 v 02:26
Admin
Neví někdo, jak se chová letadlo se stabilizátorem na vrchu ocasu, pokud vysadí motory? U TU-154M se mi zdá, že stabilizátor šel do plusové ppozice a nešlo jim ho ovládat. U YAK-42 naopak do mínusové, což mohlo být způsobeno výpadkem prostředního motoru (č.2). Ten při poruše mohl zničit ovládání stabilizátoru...
12. září 2011 v 01:30
gema
Jsem psal, že o vikend se s tím nebudou zabývat
![](/img/smajls/15.gif)
11. září 2011 v 22:14
Admin
Zatím ve vyšetřování nic moc nového...
10. září 2011 v 19:38
Admin Michal
Právě jsem přišel - obrázky super...
10. září 2011 v 13:24
gema
jak se ti libi nové obrázky?
![](/img/smajls/16.gif)
10. září 2011 v 13:23
gema
co ale jsem si všiml, při startech rusové upřednostňují "přirozené odpoutání" a po plynu sahají velice málo
10. září 2011 v 13:21
gema
podle mě to prvotně technická chyba nebyla, rusové zase nejsou tak blbý
10. září 2011 v 13:20
gema
No právě ale je to brutalní to nastavení
10. září 2011 v 12:56
Admin
Tak se omlouvám, při důkladném shlédnutí videa je stabilizátor v mínusu a to naplno. Jinak klapky pro JAK-42 jsou pro vzlet +20, přistání +45.
10. září 2011 v 12:48
Admin Michal
Při trim +8,7 se JAK-42 sám vznese v polovině dráhy bez zásahu lidského faktoru při rychlosti cca 117kts.
10. září 2011 v 11:46
gema
Pořád je to míN'než 20 stapnu, a viděl si ten stabilizator?
10. září 2011 v 11:43
Admin Michal
Dobré ranko - tak palivem to asi nebylo. Ale věř jim, zatlučou co se dá. Je přidané video a jeden článek. Ten podařený start je taky s dost vysunutýma klapkama...
10. září 2011 v 11:42
gema
tak nikde nic nového, asi až v pondělí, rusi
![](/img/smajls/15.gif)
10. září 2011 v 11:37
gema
zdarec
![](/img/smajls/18.gif)
10. září 2011 v 10:46
Admin Michal
Zdravím.
10. září 2011 v 08:50
griff
ahoj
10. září 2011 v 04:20
Gema
jj dobrou a hezky se vyspi, jeste jednou gratuluji
10. září 2011 v 04:19
Admin
Jdu do pelechu. Tupolevů si vážim. www.tupolev.ru - maj úroveň Airbusu 320. Dobrou noc ;)