Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
10. září 2011 v 12:56
Admin
Tak se omlouvám, při důkladném shlédnutí videa je stabilizátor v mínusu a to naplno. Jinak klapky pro JAK-42 jsou pro vzlet +20, přistání +45.
10. září 2011 v 12:48
Admin Michal
Při trim +8,7 se JAK-42 sám vznese v polovině dráhy bez zásahu lidského faktoru při rychlosti cca 117kts.
10. září 2011 v 11:46
gema
Pořád je to míN'než 20 stapnu, a viděl si ten stabilizator?
10. září 2011 v 11:43
Admin Michal
Dobré ranko - tak palivem to asi nebylo. Ale věř jim, zatlučou co se dá. Je přidané video a jeden článek. Ten podařený start je taky s dost vysunutýma klapkama...
10. září 2011 v 11:42
gema
tak nikde nic nového, asi až v pondělí, rusi
10. září 2011 v 11:37
gema
zdarec
10. září 2011 v 10:46
Admin Michal
Zdravím.
10. září 2011 v 08:50
griff
ahoj
10. září 2011 v 04:20
Gema
jj dobrou a hezky se vyspi, jeste jednou gratuluji
10. září 2011 v 04:19
Admin
Jdu do pelechu. Tupolevů si vážim. www.tupolev.ru - maj úroveň Airbusu 320. Dobrou noc ;)
10. září 2011 v 04:16
Gema
vis kam tim mírim, nebylo by to poprve
10. září 2011 v 04:15
Admin
... a pilota...
10. září 2011 v 04:14
Gema
ale závisí to na váze letadla
10. září 2011 v 04:11
Admin
Vliv určitě trim má. U každého letadla je zapotřebí buď uvážením, nebo výpočtem provést nastavení trimu pro start. Já toto u sportovního letadla dělám uvážením, ale například dlouhý Boeing 757 potřebuje přesný rozpočet.
10. září 2011 v 04:10
Gema
ještě u tu 134 to byl problém spíše ergonometrie pil prostoru, Stity pak byly trvale aretovány
10. září 2011 v 04:07
Gema
no md 80 tm se upálil závit, u tu 124 nevím ale 134 po nich zdědili brzdící štít a tam ho občas otevřeli a šli, u tu 154 to bylo v praze kdy vykopli stabilizátor a ani flapy ani motory jim nepomohli
134 po 124 sdědili tenhle štít, ale koncepčně jde o něco jiného
Co se týče vyvážení to je stavitené trimrem, a pochybuji že by mělo vliv při startu
10. září 2011 v 03:58
Admin
Už skoro dali. Pokud se stabilizátor nachází navrchu ocasu, je tam šroub. Ten způsobil pád MD-80 - teď nevím přesně kdy. To by odpovídalo, protože mu spadnou zadní křídla dolů a tak tlačí dolů i čumes letadla. V reálu jsem si zatím nezapomněl trim zkontrolovat. Ale na simulátoru ano a není fajn startovat TU-154M se stabilizátorem v MÍNUSU. Co je nahráno ve skříňkách, nemusí odpovídat realitě. Pár TU-124 spadlo právě kvůli špatně udělané kontrole. Prostě cvakneš vysunout klapky a na panelu se objevilo, že jsou vysunuté. Ale nebyly - chyběla tam zpětná kontrola. Asi ten trim byl v pr...
10. září 2011 v 03:47
Gema
pokud budu brát že by šlo o poruchu stabilizátoru tak už by vydali přizemění všech jaků
10. září 2011 v 03:46
Gema
1/ stabilizátorem se zase tak nehejbe, a hlavně ne během strtu, to b kurva rychle zjistili.
2/ klapkama se účinost aerodinamiky nikak moc nezvedne,
pokud to takhle chtěli tak jsou volové a tomu nevěřím
10. září 2011 v 03:44
Admin
Na videu není poloha vertikálního stabilizátoru patrná. Možná při průjezdu má křidélka trochu víc nahoru, než je zdrávo. Ale nejsem ekšpert na JAK-42.