Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
18. září 2011 v 23:45
Gema
Také mi přišlo docela super, že jsi smazal svůj příspěvek o tom dorážení těch pasatů ze stojedničky
18. září 2011 v 23:43
Gema
Pokud znáš konstrukci letadla alespoň trochu, tak víš že klapky a stabilizátor je kvůli plynulosti na šroubovici takže s tím asi za těch x sekund toho moc neudělali
18. září 2011 v 23:42
Gema
Fajn, například, jak jsi přišel na 115% tahu, nebo že má jak přídavné spalování/forsáž? Zrovna tak mi přišlo ůsměvné o těch stopách kol a zajištění plynových pák. Fak super, dobře se bavím. A za poslední: srovnávat tunu s 50x těžším letadlem je ještě lepší.
Jediné s čím souhlasím, je označení, že letoun cosi brzdilo. To když jsem ve zprávách četl, tak jsem se smál v křečích Kdyby to napsali u nás tak se nedivím, ale Mak nejsou magoři, jestli je ovšem někdo z nich nechce udělat
18. září 2011 v 23:36
Admin Michal
Důležitý moment je, že MAK uvádí - PŘED VZLETEM byl stabilizátor i vztlakové klapky v režimu pro vzlet. Ale jak byly po vzletu, o tom tam řeč není. A pokud si dobře přečtete poslední oficiální vyjádření MAK, potom po odlepeníse od země již ne vše bylo zcela v normě, co se vzletu tohoto typu letadla týče... Slovíčkařej.
18. září 2011 v 23:21
Admin Michal
To Gema: Reaguj - od toho tady forum je...
To Alin: Jdu si to celé přečíst, ale držím se faktů. Proto jsem k příspěvku, který je zatím poslední, řekl - z neověřených zdrojů (nebo tak nějak). Zakládám si na tom, aby na Aktuality byla fakta a ne spekulace. Standardní konverzace při vzletu probíhá trochu jinak. Chybí mi tam V1, VR... Dle mého názoru je to kachna a také na to upozorňuji. Nicméně nejsem Rus a tím více ne pilot vnitrostátních ruských aerolinií, a tak nevím do jaké míry se tam komunikace a postupy dodržují. Například V1 na 185km/h tam není vůbec zmíněna.
18. září 2011 v 23:09
Gema
Ctěl jsem reagovat na admina, ale taktně se zdržím
18. září 2011 v 22:00
Alin
18. září 2011 v 21:58
Alin
máte málo místa citovani:
на дни форума. В аэропорту в то время работала группа из трех человек (москвичи). В их обязанность входило организовывать прилеты и отлеты этих самых ВИП персон во время форума. Мой муж должен быть их возить (по территории аэропорта, в гостиницу, после работы по городу их катал). В эту группу входил один ФСОшник, один пилот и один тоже из
18. září 2011 v 21:55
Alin
Nevím, odkud jsou tyto informace zřejmě z letoveho fóru, tento citat zveřejněl na
našem fórumu, jeden pan, který pracuje pro Rádio Svobodná Evropa,( vše v ruštině)
сitat#1
"
кто то писал, что в аэропорту Туношна в день катастрофы якобы ожидали ВИП персон, что ВПП была загружена, что вылет дали не с начала ВПП. Я напишу что знаю. Знаю из первых рук.
На время форума моего мужа пригласили поработать по доставке. У него мультивен. Он по договоренности отправился работать в аэропорт н
18. září 2011 v 17:24
Admin
Zarážka tam není. Motory lze uvést až do cca 110-115%. Je to ale jejich přetížení a používá se pouze krátkodobě těsně před vzletem při dosažení rychlosti, kde se pilot rozhodne odlepit letadlo od země. Jinými slovy - při rozjezdu se dá postupně plná forsáž, která se dle údajů na palubní desce udržuje tak, aby nepřekročila 100%. Je-li vše v pořádku, není důvod tah motorů zvyšovat.
18. září 2011 v 16:11
jacky3115
Má Jak 42 zarážky na ovládání motorů ? Přesněji - jestli je rozdíl mezi maximálním tahem a vzletovým maximálem jištěným přes dejme tomu nějakou rohatku, kterou musí pilot ručně odblokovat ? Neví to někdo ? Pořád mi připadá že motory nebyly na výkonu, jinak by se necoural s nataženou mašinou půjdruhýho kilometru.
18. září 2011 v 15:43
Admin
... ale snad to je jen pomlčka, jak vyplývá z dalších údajů.
18. září 2011 v 15:26
Admin
Mají tam zřejmě překlep. Dříve všude uváděli nastavení stabilizátoru na +8,7 a nyní na -8,7? Záporná hodnota nastavení by byla vysvětlením...
18. září 2011 v 15:23
Admin
Vážení přátelé.
Výraz "cosi brzdilo" je opravdu moc! Dle dostupných zjištěných faktů je zřejmé, že letoun měl při rozjezdu většinu doby zvednutý příďový podvozek. Stopy na dráze se našly pouze po podvozku hlavním, to jsou kola pod křídly. Zataženou parkovací brzdu odborníci vylučují. Avšak jak by tedy našli stopy po podvozku? Viditelné stopy zanechá podvozek bržděný. Z vlastní zkušenosti mohu říci, že pokud vzlétám, tak letadlo odlepím co nejdříve a udržuji jej bez stoupání do dosažení rychlosti pro vzlet (cca 1-5m nad zemí). To je praktika u strojů sportovního typu. Proudová letadla mohou rovnou přejít do stoupání. Pokud však JAK-42 "cosi" brzdilo, pilot se zjevně snažil odlepit letoun a zabránit tak brždění způsobeným kontaktem s rozjezdovou plochou. Bohužel se to nepodařilo. Proč se letoun stočil doleva, je zřejmé na druhém obrázku zde:
http://aeroport.svet-stranek.cz/aeroport/
Střet letounu s anténou způsobil jeho vybočení a zřejmě i pád, který následoval. Nyní ze své šoférské zkušenosti. Měl jsem zataženou ruční brzdu, kterou jsem před rozjezdem uvolnil a odbrzdil. Zdálo se mi ale, že vůz nemá dostatečný výkon. Pokud jsem dal neutrál, vůz se zastavil. Brzda byla sice odbržděná, ale mechanicky zaseknutá a to ne na 100%. Podobná mohla být příčina i této letecké katastrofy. Pokud by se pilotovi podařilo včas uvést letoun do letu nad drahou, nabral by rychlost a vzletěl by. Přistání by to nevadilo a v Minsku by se závada odstranila. Existuje ale na dráze bod, kde pokud není dosaženo potřebné rychlosti pro vzlet, má pilot přejít na okamžité nouzové zastavení stroje. Proč tak neučinil, nechápu...
18. září 2011 v 01:27
gema
Na MAK je nové čtení. Ahoj
16. září 2011 v 01:26
Admin
16. září 2011 v 00:46
gema
OK jdu do peří, zítra anglina to zas bude pogrom
16. září 2011 v 00:35
Admin
Jeppessenu věřím, tak i Tobě. Zřejmě je jedna v rozestavbě, nebo nepoužitá. Katastrofy UFO a tak dále mně nezajímají. Také, jak sis jistě stačil všimnout, zajímají mě fakta a těch se snažím držet. Občas je to ale těžké. Tam napíšou to, tam něco jinýho. Já jsem Čech a tak tím hůře pro mě hledat po ruských sajtech. Ale počkám většinou alespoň na 2 zdroje. S Tebou je spolupráce fajn.
16. září 2011 v 00:29
gema
v jeppessenu je jich 5. AiP jsem nestudoval
16. září 2011 v 00:26
gema
Takových videí jsem viděl, kde pitvali mimozemštana, ufo, střelbu do přeživších ve 101 atd. Pokud se dobře vystříhne sequence z kontextu jde vše. Mimo jiné každý kdo se o to trochu zajímá tak ví že 154 má za centroplánem vzduchové zásobníky. Ale pokud chceš posouvat tuto diskuzi na platformu senzací, tak toho já se účastnit nemusím. Já jsem pro fakta a ne dohady.