Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
19. září 2011 v 00:09
gema
Já spíše nechápu, kam to chceš směrovat. Moc mi nesedí Tvé konstrukce a už vůbec ne vaření z vody.
19. září 2011 v 00:09
Admin
Ale nic, i muži mají své dny...
19. září 2011 v 00:07
Admin
Gema - tak teda
Opravdu jsem Tě dnes moc nepochopil...
19. září 2011 v 00:05
gema
No vidím že se tu z toho stává bulvár, tak nic ahoj
19. září 2011 v 00:04
gema
Stabilizáto je na šroubovici kvůli jeho funkci, to je dost podstatné, konstrukce letadla je věc naprosto jiná a není důvodem aby to bylo kvůli ní. Nedovedu si představit takhle přesný píst
19. září 2011 v 00:04
Admin
Plynulost a především celou bezpečnost letu zajišťuje řádně proškolený pilot - kapitán, druhý mu pomáhá a palubní inženýr se stará o vše kolem. Tím to tam maj ještě lehčí. U Boeingu-737 je kokpit jen pro dva a tak palubní inženýr může maksimálně házet očka po letuškách...
19. září 2011 v 00:02
gema
Z té poslké 101
Ad klapky a stabilizátor jsou na šroubovici a je zbytečné o tom diskutovat.
Tah motorů je aretován na 75 až 80% výkonu, pak je třeba uvolnit páku plynu a jde to maximálně do asi 98 % tahu.Ani na motorových zkouškách se odaretovaný tah nepoužívá kvůli poškození motoru. Je to pouze nouzovka pro krátkodobé trápení motoru. Za komunistů se mohl plán plnit na 115% ale u něčeho co má určitou hodnotu dále jít nelze. Nepochopil jsem větu:
Ale klapky a stabilizátor vertikálního letu se nacházejí v naprosto jiných částech letadla. Nemyslím si, že by tato zařízení sloužila k tomu poslat letadlo vertikálně k zemi.
19. září 2011 v 00:01
Admin
Stabilizátor není na šroubovnici kvůli plynulosti. Je to prostě konstrukce letadla.
18. září 2011 v 23:58
Admin
V normálním režimu rozjezdu i vzletu by nemělo být zapotřebí překročit 100% výkonu celého stroje. To znamená, forsáž (můj výraz pro všechny 3 ovládací prvky u tohoto stroje) postupně nadoraz a potom ubírat ještě před vzletem, aby nebylo překročeno 100% výkonu motorů, není-li to nevyhnutelně nutné. O pasatech jsem tady nemluvil, leda bych byl náměsíčný...
18. září 2011 v 23:53
Admin
Jakých pasatů ze stojedničky?
18. září 2011 v 23:52
Admin
Podobně jako u MD-80 například. Ta kvůli mechanickému spojení šroubovnice mezi pilotem a vrchem ocasu připravila všechny o život. Pokud dáš (já tomu říkám, a nejsem sám) forsáž naplno - tím mám na mysli ovládání tahu pohonných jednotek zcela vpřed, potom se může stát, že překročíš hranici 100% výkonu. S rezervou se počítá i u Jak-42d a to cca 15%. Toto překročení může být krátkodobě využito v případě potřeby (nemyslím tím, že by někdo chtěl odskočit na malou...). Ale klapky a stabilizátor vertikálního letu se nacházejí v naprosto jiných částech letadla. Vztlakové klapky mohou být - a je to pravděpodobné - taktéž ovládány šroubovnicí.
18. září 2011 v 23:45
Gema
Také mi přišlo docela super, že jsi smazal svůj příspěvek o tom dorážení těch pasatů ze stojedničky
18. září 2011 v 23:43
Gema
Pokud znáš konstrukci letadla alespoň trochu, tak víš že klapky a stabilizátor je kvůli plynulosti na šroubovici takže s tím asi za těch x sekund toho moc neudělali
18. září 2011 v 23:42
Gema
Fajn, například, jak jsi přišel na 115% tahu, nebo že má jak přídavné spalování/forsáž? Zrovna tak mi přišlo ůsměvné o těch stopách kol a zajištění plynových pák. Fak super, dobře se bavím. A za poslední: srovnávat tunu s 50x těžším letadlem je ještě lepší.
Jediné s čím souhlasím, je označení, že letoun cosi brzdilo. To když jsem ve zprávách četl, tak jsem se smál v křečích Kdyby to napsali u nás tak se nedivím, ale Mak nejsou magoři, jestli je ovšem někdo z nich nechce udělat
18. září 2011 v 23:36
Admin Michal
Důležitý moment je, že MAK uvádí - PŘED VZLETEM byl stabilizátor i vztlakové klapky v režimu pro vzlet. Ale jak byly po vzletu, o tom tam řeč není. A pokud si dobře přečtete poslední oficiální vyjádření MAK, potom po odlepeníse od země již ne vše bylo zcela v normě, co se vzletu tohoto typu letadla týče... Slovíčkařej.
18. září 2011 v 23:21
Admin Michal
To Gema: Reaguj - od toho tady forum je...
To Alin: Jdu si to celé přečíst, ale držím se faktů. Proto jsem k příspěvku, který je zatím poslední, řekl - z neověřených zdrojů (nebo tak nějak). Zakládám si na tom, aby na Aktuality byla fakta a ne spekulace. Standardní konverzace při vzletu probíhá trochu jinak. Chybí mi tam V1, VR... Dle mého názoru je to kachna a také na to upozorňuji. Nicméně nejsem Rus a tím více ne pilot vnitrostátních ruských aerolinií, a tak nevím do jaké míry se tam komunikace a postupy dodržují. Například V1 na 185km/h tam není vůbec zmíněna.
18. září 2011 v 23:09
Gema
Ctěl jsem reagovat na admina, ale taktně se zdržím
18. září 2011 v 22:00
Alin
18. září 2011 v 21:58
Alin
máte málo místa citovani:
на дни форума. В аэропорту в то время работала группа из трех человек (москвичи). В их обязанность входило организовывать прилеты и отлеты этих самых ВИП персон во время форума. Мой муж должен быть их возить (по территории аэропорта, в гостиницу, после работы по городу их катал). В эту группу входил один ФСОшник, один пилот и один тоже из
18. září 2011 v 21:55
Alin
Nevím, odkud jsou tyto informace zřejmě z letoveho fóru, tento citat zveřejněl na
našem fórumu, jeden pan, který pracuje pro Rádio Svobodná Evropa,( vše v ruštině)
сitat#1
"
кто то писал, что в аэропорту Туношна в день катастрофы якобы ожидали ВИП персон, что ВПП была загружена, что вылет дали не с начала ВПП. Я напишу что знаю. Знаю из первых рук.
На время форума моего мужа пригласили поработать по доставке. У него мультивен. Он по договоренности отправился работать в аэропорт н