Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
16. srpna 2018 v 06:44
Smithg703
Just wanna input on few general things, The website pattern is perfect, the subject material is real excellent. Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. by Andre Gide. dacffekkececgded
15. července 2018 v 16:39
Admin Michal
Smithg869: Thanks - 1 new video is added (russian language). I think everythink is understable, so I will not make the subtitles. Díky všem za přízeň - pokud máte něco, co by nám uniklo, napište. Přeji všem, aby příspěvků na těchto stránkách bylo co nejméně. Kolik vzletů, tolik úspěšných přistání.
20. června 2018 v 06:58
Smithg869
I don't usually comment but I gotta admit thanks for the post on this great one bkgeeedafdkaecge
27. května 2018 v 01:05
Admin Michal
Petr: Protože se zde nezabýváme spekulacemi a ani nehodami armádních, či sportovních letadel.
27. května 2018 v 01:03
Admin Michal
Smithe598: Thank you. If you have any idea, how to make it more and more better, just let us know. I just hope, will be still less of the news on this pages. Happy flight to everybody.
5. května 2018 v 11:01
Smithe598
I genuinely enjoy studying on this website, it holds good content. Never fight an inanimate object. by P. J. O'Rourke. edecbfgkdkkaaeec
5. srpna 2016 v 11:55
Petr
Proč neuvádíte aktuální havarie a info ze zahraničních serverů?
22. března 2016 v 11:20
Pavel
windshear
29. prosince 2015 v 21:35
Miloslav Pivoňka (citace)
Jaký poklad byl na palubě Boeingu 777-200 MH 370 z Kuala Lumpuru do Pekingu, který se ztratil beze stopy 8.3.2014? Mezi 239 účastníky letu bylo 20 nejnadanějších softwarových čínských inženýrů, pracujících pro americkou spol. Freescale Semiconductor Ltd., Austin, Texas. Produktem vývoje této skupiny
byl mikročip Kinesis KL-03 velikosti 1,9-2,0 mm. Možná
nejúčinnější zbraň budoucnosti. Je vhodný i pro implantaci do lidského organismu. Majitelé patentu, čtyři čínští experti, kteří z něj měli každý 20% podíl, jsou pravděpodobně po smrti. Práva přešla podle smlouvy na Freescale, která měla stejně 20% podíl. Největším podílníkem v invest. spol. Blackstone Group, které patří Freescale - je baron Nathaniel Rothschild.
20. listopadu 2015 v 16:32
Michal
Já se osobně od unáhlených závěrů distancuji. Bomba je nejvýhodnější pro všechny strany. Na Rusko nepadne stín špatného technického stavu letadla, v Egyptě se zlepší kontrola - ta byla opravdu nedostačující a ti, kteří mají zájem zbavit se zastaralých zbraní, mají teď o záminku více bombardovat Sýrii. Vzhledem k tomu, že si piloti stěžovali již několikrát na špatný stav letadla, vzhledem k tomu že manželka jednoho z pilotů jeho obavy potvrdila a taktéž vzhledem k prvotní informaci, že posádka žádala o nouzové přistání v Káhiře, přikláním se ke špatnému technickému stavu letadla. Navíc ocasní část prý byla opravena svárem, což může mít u přetlakových letadel fatální katastrofální následky. Podle mého se oddělila zadní část letadla ve vzduchu přetlakem v kabině a následovala dekomprese. Žádná bomba. IS se nyní přiznají ke všemu špatnému, co se kde stane. Proto se pravděpodobně nikdy pravdu nedozvíme stejně jako u MH370 a MH17.
7. listopadu 2015 v 07:05
Stella
Určitě tam byla bomba. V Šarmu špatně kontrolujou, tak to asi nebyl problém.
14. června 2015 v 21:19
looper
CZ
30. března 2015 v 23:36
Michal
...kormidla.
30. března 2015 v 23:35
Michal
Co se letu SilkAir 185 týče, záležitost nebyla nikdy oficiálně uzavřena. Z veškerých dostupných materiálů, které se mi podařilo nashromáždit a posoudit společně s několika odborníky vychází jednoznačný závěr. Pokud by chtěl kapitán letu 185 spáchat sebevraždu, udělal by to jiným způsobem. Zapisovač se běžně vypínal a opět zapínal a proto na něj neobracejme pozornost. Na letadlo, které se řítí střemhlav k zemi působí aerodynamická síla, která je výsledkem součtu několika vektorů. O tom podrobněji psát nebudu, to si prostudujte aerodynamiku v letectví. Každopádně faktem zůstává, že právě kvůli této síle by musel pilot neustále udržovat knipl směrem od sebe a to značnou silou, což by nebylo možné. Došlo k odtržení zadní části letounu a tedy k dekompresi. V takové situaci člověk během několika sekund upadá do bezvědomí. Naopak skutečnost, že při dopadu pracovaly motory na plný výkon ukazuje, že se jeden z pilotů snažil katastrofu odvrátit. Protože "posilovač" ovládání směrového kormidla byl známý svou nespolehlivostí a již v minulých letech před touto katastrofou byl právě on příčinou pádu United Airlines 555 v roce 1991 a USAir 427 v roce 1994 se stejným průběhem pádu, piloti si tohoto byli vědomi a doufali, že zvýšením rychlosti se zaseknuté směrové kormidlo opět uvolní. Bohužel vše se odehrálo tak rychle, že se dostali do vývrtky, ze které bez kormidla neměli nejmenší šanci uniknout. Poté se celé kormidlo, včetně ocasové části oddělilo od zbytku letadla, letoun nabíral rychlost a kvůli aerodynamickému odporu došlo k odtržení křídel. To, že uzavřel pojištění je při této profesi normální. Je ironií osudu, že vešla v platnost právě v den katastrofy. Samozřejmě je mnohem výhodnější vše svalit na mrtvého pilota, než přiznat vlastní vinu a tratit. Ona výměna nedokonalé součástky ve více, než 1000 strojích něco stojí. Závěrem tedy, dle mého názoru byl jedinou příčinou pádu letu SilkAir 185 špatný technický stav stroje, konkrétně především hydraulického ovládání směrového
30. března 2015 v 23:09
Professor Wilhelm Boomberg
Váš názor na SilkAir flight 185? Zrovna to řeším s několika americkými nacionalisty,kteří stále tvrdí že pilot spáchal kamikaze s Boeingem 737=)))) Já pro změnu stále tvrdím že to bylo zmanipulováno americkými vyšetřovateli leteckých nehod a že šlo o další sériovou závadu na PCU jednotce,
27. března 2015 v 15:23
Michal
Co se týče MH17, osobně jsem mluvil s ruským vyšetřovatelem organizace MAK, který byl a možná ještě i je součástí vyšetřovací komise - byť neoficiálně. Byl velmi strohý a sdělil pouze, že vše bude brzy publikováno a dají nám vědět. Zatím je oficiálně publikováno pouze to, že stroj utrpěl během letu poškození vnějším vlivem, které bylo s pokračování v letu neslučitelné. To každý ví od začátku a beru to pouze jako veřejnou provokaci. USA mají nad KAŽDOU oblastí na planetě, kde probíhají boje, tolik satelitních pozorovacích stanic, že jsou schopni rozlišit lahev vodky od lahve s limonádou. Stejně tak i Rusko a Čína. Vědí dobře, kdo to byl. Bylo pouze zapotřebí mlžit tak, aby vzniklo tolik konspiračních teorií, žeby nikdo nevěřil ani případné pravdě. To se jim podařilo jak s MH17, tak i s MH370. Ruské servery uvádějí, že všichni z letu MH370 jsou vězněni na americké základně Diego Garcia. Také se přikláním k tomu a tvrdím to od začátku, že kapitán si trénoval nízký přelet nad pevninou, aby se dostal mimo zaměření radary a následně na Diego Garcia přistál. Letadlo poté bylo uschováno v hangáru a co s lidma, to Bůh ví. Pravděpodobně byli usmrceni při prudkém snížení a byli odpojeni od přívodu kyslíku. Proto nikdo nemohl odpovědět na případné SMS, když letěli nízko nad pevninou.
Nejmenovaný vyšetřovatel z ruského MAKu byl mnohem vstřícnější při telefonickém rozhovoru, který se týkal pádu letadla JAK42 s hokejisty LOKOMOTIV. Sdělil nám v podstatě veškeré informace, které jsme potřebovali. Vystavím ve článku přepínač v kokpitu Airbus A-320 a ekvivalentů (319,321). Má 3 polohy: Open, Normal, Closed. V prvním případě je vchod dostupný i bez zadání kódu, druhý se zadáním a třetí případ znamená "nedobytná pevnost".
27. března 2015 v 14:17
Pavel Š.
Michale: naprosto s Vámi souhlasím.
Co se týče těch bezpečnostních dveří, tak se v médiích objevily informace, že posádka může otevřít i dveře zvenčí na základě nějakého kódu, který namačká u dveří. Pokud to tak je, tak to je v pořádku. Na druhou stranu mi je jasné, že ať se udělá bezpečnostní opatření jakékoliv, vždy lze obejít, a nebo naopak ho může terorista využít ve svůj prospěch, a může se to obrátit proti ostatním pasažérům.
Ohledně té sebevraždy mi tam také něco nesedí. Dovedu si však představit sebevraha, který vše má pečlivě naplánované, tak ten jeho dech se mu zvednout nemusí. Pokud je se situací smířen, tak to je pro něj vysvobození a veliká úleva, a v tom případě se žádné emoce projevit nemusí. Také si dovedu představit, že zbytek letu mohl meditovat a tím se udržet v klidu. Ale jak říkám, je mi to podezřelé. Většinou sebevrah sebou nevezme 150 lidí.
A jak píšete, že to brzy zveřejnili, tak mi to připomíná situaci, kdy spadlo to letadlo nad Ukrajinou, a pár hodin na to již Obama (nebo někdo z USA – už nevím) přispěchali s tvrzením, že vědí kdo a jak to udělal, a že mají důkazy. A přitom tam několik dní nikoho (rozhodně né „amíky“) nepustili, aby to začal oficiálně vyšetřovat. Takže je otázka, kdo nás v médiích „krmí“ informacemi, a zda se pravdu dozvíme.
27. března 2015 v 12:49
Michal
Mimochodem malý otazník... Jak je možné, že pátrání a rozšifrování, včetně zveřejnění údajů palubních zapisovačů proběhlo v tomto případě tak rychle? Proč se takto nepostupovalo a nepostupuje při vyšetřování pádu MH17? Kdo dal příkaz zlikvidovat veškeré pozemní záznamy a utajit nezvratné důkazy, které nepoškozené dva palubní zapisovače z letadla Malaysia Airlines Boeing 777-200 na sobě nesou? Nebo nesly?
27. března 2015 v 12:43
Michal
Je to skutečně tak. Záleží na typu letadla a také na letecké společnosti. Bohužel po diskutabilním útoku na USA se od roku 2001 předpisy velice zpřísnily. Dveře do kabiny pilotů jsou naprosto nedobytnou překážkou, v mnohých případech i zdvojenou. Záleží na posádce v kabině, jestli si přeje vstup někoho jiného, či nikoliv. Mediální informace mohou být záměrně zmatené, či poupravené. Pokud by pilot chtěl spáchat sebevraždu, proč při tom zabíjet i neviné lidi? Ale když už se tak rozhodl, proč nastavil autopilota na pozvolné klesání a neprovedl demonstrativní střemhlavý pád? Navíc se posuzují pouze zvukové audionahrávky, není zatím jasné, co poskytuje druhá černá skříňka za informace o technické stránce letu. Pokud byl podle hlasového záznamu dech pilota pravidelný, znamenalo by to, že pilot neprožíval žádné zvláštní emoce. To nebývá při sebevraždách obvyklé. Taktéž to ale nebývá obvyklé při selhání techniky, či jinak zapříčiněných problémech vedoucím ke katastrofě. Pilot mohl být z nějakého důvodu paralyzován. Kdo by ale přeřídil autopilot na naklesání? Zde je zapotřebí zcela zkoordinovat hlasový záznam s datovým záznamem z druhé skříňky. Kapitán mohl nějakým způsobem paralyzovat druhého pilota, nastavit klesání a až poté odejít z kabiny. Kdo ale potom bušil na dveře? Nezapomínejme, že islámští radikálové nejsou pouze arabského původu. Opak je pravdou - arabského původu je jich prý menšina. Co když šlo o něčí záměr donutit úřady (ICAO) a aerolinie pro zlehčení "dobytnosti" kokpitu? Opravdu rozeznáte teroristického pilota od pilota profesionála? Kdo na druhého pilota při jeho výcviku tolik tlačil, že to psychicky nevydržel a výcvik přerušil? Média se nyní soustředí na tuto událost a možná jim uniká něco většího...
26. března 2015 v 11:09
Pavel Š.
Ohledně úterní nehody letadla Airbus A320 německých nízkonákladových aerolinek Germanwings nad Francií, jsem četl, že jeden pilot odešel z pilotní kabiny, a již se nedostal zpět, protože mu druhý pilot neotevřel zevnitř dveře. Dle médií, se piloti neozvali řídící věži po celou dobu pádu.
Z toho mi vyplývá jako jeden z možných scénářů, že jediná osoba v kokpitu - pilot, který zůstal v kokpitu, tak zkolaboval, a pomoc se k němu již nemohla dostat, a ani též neměl pak kdo řídit letadlo, protože dveře nelze zvenčí otevřít.
Jako laik mám dotaz, zda letadla opravdu tak fungují, že nelze zvenku otevřít dveře pilotní kabiny? Připadá mi to úplně neuvěřitelné, že by toto opatření někdo mohl schválit, hlavně z důvodu, že se může stát výše popsané. Vždyť přece každému musí být jasné, že během letu minimálně kvůli toaletě, občas jeden z pilotů opustí kabinu, a musí mít zajištěn bezproblémový návrat do kabiny.