Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
3. srpna 2014 v 02:40
KKK2
Dále jsou na trosce vidět zásahy tříštivými granáty. Ty se vyznačují tím, že na několika místech (rám kabiny, duralový nosník potahu) nepronikly skrz, zanechaly vstupní kráter, který se vyznačuje typickou charakteristikou - na rozdíl od vysokorychlostních střepin je hrubší, není tolik natavený, ale nezpůsobil odpaření okolní barvy a materiálu. Tyto střepinové granáty vybuchly na povrchu a střepiny z nich trefily zvenčí letounu tři okolní nalezené potahové plechy, vytržené při výbuchu protipancéřových granátů - vpravo od kabiny plech, který nejblíže kabině je zasažen střepinou granátu ještě když byl jen málo odchýlen od trupu - výsledkem je oválný velký otvor. Následují vzdálenější impakty rychlých malých střepin - vysokorychlostních - které mají kolem sebe typicky odpařenou barvu a natavený materiál na větším poloměru (tak by měl normálně vypadat celý bok letounu, kdyby ho trefila hlavice Buku - a to plošně - ovšem nic takového tam není). Tříštivé granáty také výbuchem vytvořily typické "mapy" na okolním duralu - to je úplně jiné poškození než vzniklé i vysokoteplotním hořením (protože je to kromě teploty kombinováno s vysokým tlakem na celé ploše materiálu). Vysokoteplotní hořeni je tam vidět také (hořelo to během pádu) - vyznačuje se zhrudkováním povrchu duralu a stopami zplodin hoření ve směru zhora zleva dolů doprava.
Výbuchy protipancéřových (a možná i některých tříštivých, které pronikly dovnitř) gránátů vytrhly z kabiny kromě již výše zmíněných potahových plechů také kus laminátu z vršku kabiny. Pravděpodobně vyrazily dále dveře mezi kabinou pilotů a prostorem cestujících, Konečný rozklad letounu proběhl až během pádu, což je důvod tak relativně malého rozptylu trosek a malé oblasti dopadu trosek (v porovnání při zásahu Bukem, kdy by se letoun rozpadl mnohem rychleji plus by vybuchlo a vyhořelo palivo).
Každý terminární balistik bude s výše uvedeným rozborem souhlasit, stačí se podívat na internetu na archív fotografií ve vysokém rozlišení. Došlo to i
3. srpna 2014 v 02:38
KKK2
Dále jsou na trosce vidět zásahy tříštivými granáty. Ty se vyznačují tím, že na několika místech (rám kabiny, duralový nosník potahu) nepronikly skrz, zanechaly vstupní kráter, který se vyznačuje typickou charakteristikou - na rozdíl od vysokorychlostních střepin je hrubší, není tolik natavený, ale nezpůsobil odpaření okolní barvy a materiálu. Tyto střepinové granáty vybuchly na povrchu a střepiny z nich trefily zvenčí letounu tři okolní nalezené potahové plechy, vytržené při výbuchu protipancéřových granátů - vpravo od kabiny plech, který nejblíže kabině je zasažen střepinou granátu ještě když byl jen málo odchýlen od trupu - výsledkem je oválný velký otvor. Následují vzdálenější impakty rychlých malých střepin - vysokorychlostních - které mají kolem sebe typicky odpařenou barvu a natavený materiál na větším poloměru (tak by měl normálně vypadat celý bok letounu, kdyby ho trefila hlavice Buku - a to plošně - ovšem nic takového tam není). Tříštivé granáty také výbuchem vytvořily typické "mapy" na okolním duralu - to je úplně jiné poškození než vzniklé i vysokoteplotním hořením (protože je to kromě teploty kombinováno s vysokým tlakem na celé ploše materiálu). Vysokoteplotní hořeni je tam vidět také (hořelo to během pádu) - vyznačuje se zhrudkováním povrchu duralu a stopami zplodin hoření ve směru zhora zleva dolů doprava.
Výbuchy protipancéřových (a možná i některých tříštivých, které pronikly dovnitř) gránátů vytrhly z kabiny kromě již výše zmíněných potahových plechů také kus laminátu z vršku kabiny. Pravděpodobně vyrazily dále dveře mezi kabinou pilotů a prostorem cestujících, tlak výbuchu utrhl sendvičový strop kabiny. Také je pravděpodobné, že výbuchy oddělily kabinu od trupu a aerodynamickými silami pak pokračoval postupný rozklad letounu - který ovšem stále držel pohromadě (křídla, centroplán, trup, ocas). Konečný rozklad letounu proběhl až během pádu, což je důvod tak relativně malého rozptylu trosek a malé oblasti dopadu trosek (v porovnání při zásahu
3. srpna 2014 v 02:36
KKK
Sestřel MH17 byl leteckým kanonem, všechno to Bukování je fligna. Proč:
- start Buku nikdo neviděl, přitom je to sloup kouře až do nebe, rachot a sonický třesk velmi nízko - nepřehlédnutelné z velké vzdálenosti
- letoun zasažený Bukem by se rozpadl hned v 10km výšky a trosky by dopadly na řádově větší plochu (100+ km^2 místo cca 30 km^2
- vysokorychlostní střepiny Buku by způsobily výbuch paliva a na zemi by nemělo co hořet, palivo by vyhořelo během pádu
- trosky letadla by byly zasaženy mnohem více - hlavice 9H314 vybuchuje kruhově kolem podélné osy rakety do vějíře s úhlem asi 30° - zasáhla by velkou část letadla - ve skutečnosti je zasažen jen levý bok kabiny pilotů a nic kolem něj - to je nemožné. Zásah je koncentrován jen na malou plochu pod rámem bočního okna kabiny pilotů, nikde jinde - kromě konce levého křídla, kde je jenom škrábnutí - mohlo vzniknout během pádu
- lopatky motorů ani nic dalšího není poškozeno
- střepiny hlavice Buku jsou vysokorychlostní až 10km/s a při dopadu odpaří kolem místa zásahu barvu a odtaví materiál v několikanásobku poloměru střepiny - což se nestalo
Levý bok kabiny pilotů pod rámem okna byl zasažen cca 10-20 protipancéřovými granáty ráže 30 mm, plus několika tříštivými granáty ráže 30 mm (běžná kombinace v zásobníku letadla). V trosce jsou charakteristické díry cca 30 mm, které nejsou otavené ani nemají kolem odpařenou barvu - to svědčí o řádově menší rychlosti střel (proti střepinám z hlavice rakety). Kromě těchto primárních děr jsou v trosce sekundární díry nepravidelného tvaru (nekruhové), které jsou proraženy ZEVNITŘ kabiny - to jsou střepiny těch protipancéřových granátů, které explodovaly v kabině. Vyznačují se tím, že mají typický výstupní kráter s hrubou zrnitostí - materiál je vytržen, nikoliv vytaven jako u vstupních impaktů střepin (je vidět z druhé strany trosky). Kromě toho tyto střepiny zevnitř vytrhly a ohnuly směrem ven krycí duralový potah.
Dále jsou na trosce vidět zásahy tříštivými granáty. Ty se v
18. července 2014 v 17:59
Michal
Letadla jsou přetlakována ve srovnání s okolím letadla, protože čím výše jste, tím menší tlak na letadlo působí zvenku. A pokud by nebyl zvyšován tlak v kabině, cestujícím by se velmi stěží dýchalo. V praxi by všichni bez kyslíkových masek upadli do bezvědomí. Po zásahu raketou se v důsledku přetlaku uvnitř rozletělo na všechny strany. To ale pouze za předpokladu, že střela závažně zasáhne trup letadla. Pokud by byl zásah do křídla, letoun se stane neovladatelným, dojde k rychlé expanzi paliva do okolí a pádu stroje. V takovém případě se letadlo rozláme na kousky a následně plně exploduje zbytek paliva až při kontaktu se zemí.
18. července 2014 v 17:48
Jiří Kult
Nejak mě to nesedí. Hned ukradnou černé skříňky, navíc když trefim letadlo v 10 km, tak exploduje, bo je v kabině přetlak a tak nebudou trosky jen na 15 km. A ještě jedna věc, 777 má protiteroristický systém, který, když se aktivuje, tak pilot může dělat co chce a řízení převezme kontrola na zemi. Tohle může udělat jen CIA a možná NSA. Víc není třeba dodávat, každý si udělá obrázek sám, kdo to byl...
Je mě líto těch lidí.
18. července 2014 v 17:28
Michal
Upozorňuji, že tyto stránky jsou určeny především k odborným rozborům nehod v oblasti civilního letectví a proto se snažte zde minimalizovat politické názory a ani neočekávejte v příspěvcích politické spekulace. Děkuji za pochopení.
13. června 2014 v 18:26
Emil Horáček
tedy jsem chtěl dodat že takto krásně vyšuměl i BA 777 malajců kde byl rovněž umlčen transpondér - a dones je někde.
13. června 2014 v 18:12
Emil Horáček
Madaři zkoušeli HAARP..a to jen na nějaké % výkonu, se souhlasem NATO, Jinak ztráta údajů je vždy vyhodnoceno řízením letového prostoru jako ztráta kontaktu, pokud se let č. .. neozve volá se dále na emergenci frekvenci 121,800 MHz, dále se po určité době vyhlauje ztráta kontaktu a vyrozumí se adrmáda SARS system pro vyhledávání, běží scénaře o možném pádu letounu, únosu a jiné předpřipravené akce za účasti armády a Integrovaného záchr. systému IZS, ale věřím že byli dobře rozhozeni při ztrátě více informací z letounů - mimochodem takto začalo pátrání po ztrátě informací z transpondéru - to je to co vyílá imatrikulační číslo, číslo letu, výška, rychlost, kurs - to je základ ... mno je to ohrožení letového prostoru v obrovském měřítku - gratuluji tomu ptakovi co rozhodl v madarsku o použití a gratuluji za uspěšné zvládnutí při přiblížení letadlům - ono pokud by rušili širokospektrálně - tak nevím jak by sedali a v jakém pořadí - hold zase na vizual a pěkně knipl do ruky. Letu zdar
21. května 2014 v 17:01
Pavel Horský, Příbram
Souhlasím, že neni ok vydavat film. Ale je taky nedotočenej jako i nevyřešená záhada o který je.
23. dubna 2014 v 01:56
Admin
Pokud by měl někdo zájem o www.aerotransport.cz, navštivte tuto stránku. Přímý odkaz je v sekci Spřátelené stránky.
19. března 2014 v 03:42
noela
Michale, nemožné může být vždycky možné.
Varianty jsou nekonečné. I to, že jsme sedli na lep. Nejvíc mě štve nepřipravenost na tu
nekonečnost. ( O podvodech a lžích raději mlčím)
17. března 2014 v 10:34
Michal
Je to čistě shoda okolností, že k rozsáhlému poničení pravého křídla při pozemních manévrech došlo právě v roce 2012, v roce, kdy kapitán dokončil stavbu svého trenažéru?
16. března 2014 v 17:07
Michal
Letadlo bylo reálné s reálnou posádkou, nikoliv řízené na dálku. Mnoho věcí se dá pochopit z druhého videa v sekci UFO. Nejde jen o "zelené mužíky", ale i meteorologické jevy.
16. března 2014 v 14:01
tak nějak
Nevěřím v sabotáž pilota, takový amatér, že proletí až nad Anglii nepozorován, by snad nikdo nebyl. Bylo to dokonale připravené,a protože plán nevyšel, tím, že si cestující zavolali, odchytila to tajná služba a letadlo sestřelila, ještě zavčas nad mořem. Ikdyž v tom jel, ale ne sám, a chtějí to hodit jen na něj a už vymýšlí své verze havárie..
16. března 2014 v 13:11
Michal
Podle mého názoru, pokud budu brát v úvahu informace od "noela" za věrohodné, je zde ještě jedna možnost. Odpovídač nebyl odpojen, stejně tak nebylo odpojeno zařízení, vysílající informace o teplotě, rychlosti otáček, výšce... motorů a zřejmě i jiných systémů, letadlo nezmizelo z radarů. Stalo se prostě neviditelným pro elektromagnetické vlny, které byly úmyslně rušeny. Nic není dokonalé a tak byl stroj ještě zachycen radary vojenských sil, avšak několik stovek kilometrů západněji, než byl původní kurz. Že by se tento ohromně velký stroj stal součástí experimentu, či důkazem funkčnosti zařízení, které se mělo v Číně prezentovat? Možná tomu tak i je a letadlo přistálo na jiném místě, kde jej očekávali kupující. Vše je nyní nádherně, skoro až dětinsky naivně tutláno a mlženo. Připojit se k pátracím akcím? Že by celému světu bylo dovoleno využití satelitů? To by muselo schválit celosvětové zasedání, OSN, NATO, NASA... a ne, že si někdo udělá sajt, kde nenajde pořádně ani jeden civilní člun, natož pak pátrací. Že by začátek kybernetické války? Možná až příliš se soustředíme na pátrání po 1 stroji a 239 lidech. Upřímně, kdo se od zmizení Boeingu tak usilovně staral o informace celosvětové krize? Amerika je s Evropou a k Rusku se připojila Čína - ale to jentak naokraj... Jednoduše jsme sedli na LEP !!!
16. března 2014 v 12:11
Admin
Pokud mohu poprosit, uvádějte zdroje informací. Budou prověřeny a v případě, že se bude jednat o seriózní zdroj a nikoliv jen bulvární spekulaci, budou informace opublikovány na hlavní stránce. Taktéž jsem téměř přesvědčen, že zde hraje roli mezinárodní vysoká politika. A Ukrajinsko-Rusko-Americko-Evropská krize je, dle mého názoru, klíčem k rozluštění záhady ztraceného Boeingu 777...
16. března 2014 v 03:10
noela
A co tohle ? ( je to okopčené)
Na palubě bylo 20 zaměstnanců americké firmy Freescale, která vyrábí naváděcí systémy do vojenských raket. Jeli prý do Číny vyjednávat nějaký obchod.
Kolem ne/havarovaného letadla Boeing 777 číslo letu MH 370 se vynořily první zajímavé otazníky. Kdo vlastně byl na palubě? Nezávislé weby provedly masivní kritiku hlavních médií, které nezmínily ani slovo o hlavním osazenstvu posádky. Nakonec oficiálně vytáhl kočku z pytle jeden velký burzovní deník zde(external link). Na palubě bylo 20 zaměstnanců high-tech firmy Freescale(external link) sídlem v Texasu. Jeli do Číny vyjednávat nějaký obchod. Podívejme se na zajímavou výrobní činnost této "soukromé" firmy:
spojení jednotek na bojišti
avionika a vybavení letadel
radary ve speciálních frekvencích
navádění raketových střel
elektronická válka a rušení
identifikace vlastních a nepřátelských letadel
16. března 2014 v 02:08
pro Michala motiv:)
Tak jsme se potkali na Novinkách a tuto spekulaci jsem měl prakticky na druhý den, co se zjistilo odpojení transponderu, zatímco ostatní lidé "snili" o obyčejném pádu. Nikdo mi nevěřil verzi odpojení transponderu, ani ten sestup na minimální výšku, kvůli radarům, takže už jsme dva:)) Jinak první den hned po havárii jsem jako motiv únosu předpokládal únos do Somálska, s požádáním o výkupné, nebo sebevraždu posádky. Oboje jsem však vyloučil, protože posádka by havarovala hned a zatáčku by nedělala, a Somálsko mi přišlo moc jednoduché na to později živit 239 lidí, co s nimi až se probudí že, a to je jedna z největších důležitých otázek. Takže osobně, čistou mou spekulací, si myslím, že to má všechny prvky teroistický letů z 11. září, a proto ty tajnosti vlád a hledání jinde. V daném místě hledání, kde všude se má přesunout USS Kidd jsem nelokalizoval ani jedno "obyčejné" hledající letadlo, prostě nikdo a někdo si dá moc záležet, aby se o něčem nevědělo. Podle mne v tom "jela " jak posádka, tak ti dva Iránci, sebevražedná mise. Nevěděli jen kolik dostanou paliva, tak těch bodů dopadů měli víc. Hodně o motivu rozhoduje vnímání 11. září, kdo teroristy najal, takže je to ovlivněné tím, že vycházím z předpokladu, že si 11. září způsobilo USA samo. Proto v druhé verzi z předvčerejška jsem tvrdil, že letadlo mělo za úkol rozpoutat válku dopadem do třech možných bodů zájmů USA, které by urychlil rozhodování spojenců k postoji s Ukrajinou..není možná prostě jiná možnost než spojitost s Ukrajinou, je to ve stejný čas! Takže podle mne byl únos plánovaný až nad Evropu, nad první bohatší křesťanskou zemi podle paliva a jestli měli ošetřeny i plné nádrže, což nechtějí aerolinky sdělit (zajímalo by mne jestli se to dá vyčíst od Rolls Royce), motiv únosu byla nerozhodná EU, čili Německo nebo Brusel podle vzoru obchodního centra WTC, nějaká taková budova v EU. V malinkaté dnešní zprávičce se psalo o jaderné elektrárně v Iránu, a to by měli blíž, takže jaderný zdroj v muslimském s
16. března 2014 v 01:39
Michal
Jdu si celou oblast ještě jednou proletět na FlightSimulátoru X a 9. Je zajímavé, že Microsoft nepokračuje v dalším vývoji tohoto natolik realistického a povedeného programu. Údajně byla licence a veškerá práva prodána armádě (a to ne spásy).
16. března 2014 v 01:13
Michal
Pokud měl kapitán Boeingu 777-200ER doma letecký simulátor přesně na tento typ letadla, nepředpokládám, že by po únavném a v podstatě rutinním nudném letu přišel domů, spustil simulátor a se svým náletem v praxi si ještě doma u PC procvičoval běžný let s autopilotem. Je to více, než nepravděpodobné. Sám jsem pilot a pokud sednu za virtuální knipl u Flight Simulátoru, trénuji nejrůznější manévry a krizové situace. Rozmístění radarů musel znát z praxe nazpaměť, stejně tak i celý okolní vzdušný prostor. Paliva bylo ještě na 8 hodin, letět by mohl opravdu daleko. Odpovídač se nastavuje až po zaměření radarem, kde řídící letového provozu přidělí stroji identifikační číslo Squawk. Po vypnutí odpovídače by zůstal na radaru. Nicméně zmizet mohl právě ve chvíli, kdy se měl hlásit na následujícím středisku řízení letového provozu. Popřál tedy dobrou noc a měl přejít na novou frekvenci, kde by se hlásil. Právě v tento moment není na novém ŘLP nahlášen, je pouze očekáván podle letového plánu IFR. ŘLP v Malajsii již stroji nevěnuje pozornost a soustředí se na přebírání dvou strojů řady A-320 čínských aerolinií (MU5093/CES5093 - China Eastern Airlines mířící do Singapore a MU539/CES539 - China Eastern Airlines letícím do Kuala Lumpur). Zde vzniká prodleva, kde je možné v noci vypnout odpovídač a začít rychlý sestup s obratem pryč od radarů do výšky maximálně 200m, kde jej radary nezachytí. Sice tak nízko neuletí takovou vzdálenost, ale zato jej žádný radar nezachytí. Ještě nad mořem je zapotřebí vypnout automatické hlášení stavu motorů a dále se soustředit na přelet pevniny v kriticky malé výšce. To už chce být opravdu zkušený, navíc aby nebyl vidět ze země, musel by vypnout veškeré osvětlení a letět zcela naslepo. Je to jen spekulace a subjektivní momentální hodnocení situace z mého pohledu. Chybí mi zde to hlavní: motiv únosu.