Svet-Stranek.cz
Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Vše o letecké dopravě

Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz

Diskuzní fórum

Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
4. listopadu 2011 v 21:05
Dana
Články jsou erudované, je vidět, že je psal na slovo vzatý odborník, který se vyzná v letectví. Díky za přínos.
Zajímalo by mne však, kde se při vzletu nacházel palubní ing.,který nehodu přežil jako jediný.
4. listopadu 2011 v 20:06
Michal
Měli 2 závady před vzletem.
4. listopadu 2011 v 20:04
Michal
Je to 28 stránek A4, jen co se týče závěru. Každopádně neměli vzletět - už předem věděli, že není hydraulika v pořádku.
4. listopadu 2011 v 19:56
Michal
MAK si nevidí do huby... Studuji pečlivě a přicházím na různé rozpory... Jsem opravdu zklamán s ofiko vydáním.
4. listopadu 2011 v 19:53
gema
Začínám se domnívat, že se pravdu nedozvíme
4. listopadu 2011 v 19:52
gema
Tak studuj, já jsem se pouze snažil vycházet z faktů v manuálech.
4. listopadu 2011 v 18:48
Michal
Nevím, jestli jsi, gemo, rozumněl všemu v konverzaci posádky. Z ní vyplývá, že již při spouštění se pilotům něco nelíbilo a Alxandr Sizov se na to šel podívat... Navíc prohřev motorů před startem byl nedostačující. Na to upozornil druhý pilot a chtěl přerušit pojíždění. Nicméně kapitán přikázal vzletět na nominálu - to byla pitomost při plně zatíženém, případně přetíženém letadle. Další zprávy o A. Sizovovi ale nejsou. Hluk v kabině při rozjezdu, prý příďový podvozek, se mi taky nelíbí. Ale to můžou být nerovnosti na ploše. Navíc se divím, proč byl knipl potlačen v moment, kdy letadlo mělo dostatečnou rychlost. Píšou 270km/h a podle ukazatele dosáhli 230km/h a tato rychlost se při přejetí prahu dráhy a následné jízdě po trávě snížila na 200km/h. Mluvím o IAS (Indicated Air Speed) - pozemní mohla být jiná... Nyní studuji dokumentace.
4. listopadu 2011 v 16:08
Michal
Právě jsem se k tomu dostal a pracuji na překladu PDF dokumentů. Komunikaci jsem také nedokoukal do konce - nějak jsem zaspal čas. Každopádně rekonstrukci ihned dávám na sajt do sekce video k Jak-42. S překladem uvidím, jak uspěji, ale nejspíš to bude zítra.
3. listopadu 2011 v 01:24
gema
Výkřik ohledně stabilizátoru mohu považovat za poslední pokus dostat mašinku do vzduchu.
3. listopadu 2011 v 01:12
gema
V2 230km/h / klapky 20°/ Váha 54 tun z této jednoduché ůvahy, opsáno z manuálu. plyne, že letoun bržděn nebyl, ale měl větší než přípustnou váhu a proto nedošlo k jeho standardnímu startu.Ze záznamu také vyplývá, že spolu piloti komunikovali. Což vylučuje selhání jednoho z nich. To že tuto rychlost dosáhl cca 50m od prahu je způsobeno tím, že rusové prostě takhle rádi startují. S využitím celé délky vpd.
Při 310 km/hod mu stačí 1900 metrů, což je o pouhých 20 km/hod. Bavíme se o bezvětří.
Jak jsem psal, zpráva pro efekt.
3. listopadu 2011 v 00:59
gema
Tak a je to tady, zásadní zpráva max 229 km/hod. Limity zatím dohledávám. Ale už teď je jasné že ten slint MAKu je o ničem a bude dřív nebo později napaden. Každopádně ale zpráva vypadá hezky, na efekt
2. listopadu 2011 v 05:42
Admin
To snad není pravda vážení!
Přečtěte si laskavě nadpis stránky, je tam mimo jiné napsáno ODBORNÉ ROZBORY NEHOD. Proto jsou články dlouhé a odborné, většinou se jedná o přesný překlad z ruského originálu, případně jeho zkrácená verze a výtah nejdůležitějších informací.
Nechápu, jak může v anketě někdo kliknout na "Ne, články jsou pro mě příliš dlouhé a odborné". Nehodlám se přiblížit bulváru a proto takové i zůstanou. Zcela záměrně v sekci Aktuality ponechávám vše, co bylo již napsáno. Pokud Vás tedy zajímá součastný stav vyšetřování, nebo nejnovější aktualita, naleznete ji vždy nahoře.
S pozdravem Michal Šindelář
1. listopadu 2011 v 21:16
Admin
No mohlo by to být i opakování MD-83, ale spíš už se přikláním k Tvé verzi o přetížení. Moskovskij Komsomol uveřejnil, že minimálně 2 tuny vážilo vybavení hokejistů a nebylo uloženo v zádi letadla, ale měli ho u sebe. To znamená, že piloti mohli postupovat dle rutiny a nedošlo jim, že zátěž není vzadu, ale vpředu letadla. Navíc speciál je sám o sobě těžší, než obyčejný jáček 42... Do týdne uvidíme, zatím se odreaguj v nové sekci Pro dobrou náladu. Budu rád za každé doporučení videa z youtube pro ostatní.
1. listopadu 2011 v 11:19
gema
tak šroubovice tam je, jak taky jinak
1. listopadu 2011 v 11:16
gema
http://technet.idnes.cz/nenamazany-sroub -odsoudil-letadlo-k-padu-do-oceanu-fwj-/ tec_technika.aspx?c=A080204_232845_tec_t echnika_pka nejde otevřít, ale mrknu na to do dokumentace
31. října 2011 v 12:23
Admin
Ještě jednou odkaz na vysílání prvního kanálu, kde vypovídá zkušební pilot Vasilij Sevastjanov ze společnosti Jakovlev, který se podílel na zkušebních letech i s přibržděním. Jednalo se o velmi riskantní testy, prakticky na hraně katastrofy. Zde je přímý odkaz:
http://www.1tv.ru/news/social/188173
31. října 2011 v 07:11
Michal
http://technet.idnes.cz/nenamazany-sroub -odsoudil-letadlo-k-padu-do-oceanu-fwj-/ tec_technika.aspx?c=A080204_232845_tec_t echnika_pka

Je tento šroub ovládání trimu letadla pro naklonění okolo horizontální osy řešen stejným způsobem i u Jak-42?
31. října 2011 v 05:01
Admin
To bylo ale při výcviku a vedle mě seděl instruktor, který mě za to pokáral. Potom si to člověk zapamatuje a řídí letoun kniplem a na nožní pedály šlape jen patama. Nemyslím si již, že by toto bylo příčinou pádu Jak-42 u Jaroslavli, jak Moskovskij Komsomol napsal.
31. října 2011 v 04:57
Admin
Pravda ale je, že pedály jsou opravdu nešikovně u Jak-42 navrženy a realizovány.
Kolikrát i já jsem si při vzletu při vyrovnávání bořního větru a vybočení kvůli plnému tahu vrtule šlápnul na brzdu. Nicméně toho si snad každý pilot musí ihned všimnout, je to cítit.
31. října 2011 v 04:53
Admin
<< na začátek | < předchozí   | ... 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | ... |   další > | na konec >>