Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Diskuzní fórum
Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
4. listopadu 2011 v 21:05
Dana
Články jsou erudované, je vidět, že je psal na slovo vzatý odborník, který se vyzná v letectví. Díky za přínos.
Zajímalo by mne však, kde se při vzletu nacházel palubní ing.,který nehodu přežil jako jediný.
4. listopadu 2011 v 20:06
Michal
Měli 2 závady před vzletem.
4. listopadu 2011 v 20:04
Michal
Je to 28 stránek A4, jen co se týče závěru. Každopádně neměli vzletět - už předem věděli, že není hydraulika v pořádku.
4. listopadu 2011 v 19:56
Michal
MAK si nevidí do huby... Studuji pečlivě a přicházím na různé rozpory... Jsem opravdu zklamán s ofiko vydáním.
4. listopadu 2011 v 19:53
gema
Začínám se domnívat, že se pravdu nedozvíme
4. listopadu 2011 v 19:52
gema
Tak studuj, já jsem se pouze snažil vycházet z faktů v manuálech.
4. listopadu 2011 v 18:48
Michal
Nevím, jestli jsi, gemo, rozumněl všemu v konverzaci posádky. Z ní vyplývá, že již při spouštění se pilotům něco nelíbilo a Alxandr Sizov se na to šel podívat... Navíc prohřev motorů před startem byl nedostačující. Na to upozornil druhý pilot a chtěl přerušit pojíždění. Nicméně kapitán přikázal vzletět na nominálu - to byla pitomost při plně zatíženém, případně přetíženém letadle. Další zprávy o A. Sizovovi ale nejsou. Hluk v kabině při rozjezdu, prý příďový podvozek, se mi taky nelíbí. Ale to můžou být nerovnosti na ploše. Navíc se divím, proč byl knipl potlačen v moment, kdy letadlo mělo dostatečnou rychlost. Píšou 270km/h a podle ukazatele dosáhli 230km/h a tato rychlost se při přejetí prahu dráhy a následné jízdě po trávě snížila na 200km/h. Mluvím o IAS (Indicated Air Speed) - pozemní mohla být jiná... Nyní studuji dokumentace.
4. listopadu 2011 v 16:08
Michal
Právě jsem se k tomu dostal a pracuji na překladu PDF dokumentů. Komunikaci jsem také nedokoukal do konce - nějak jsem zaspal čas. Každopádně rekonstrukci ihned dávám na sajt do sekce video k Jak-42. S překladem uvidím, jak uspěji, ale nejspíš to bude zítra.
3. listopadu 2011 v 01:24
gema
Výkřik ohledně stabilizátoru mohu považovat za poslední pokus dostat mašinku do vzduchu.
3. listopadu 2011 v 01:12
gema
V2 230km/h / klapky 20°/ Váha 54 tun z této jednoduché ůvahy, opsáno z manuálu. plyne, že letoun bržděn nebyl, ale měl větší než přípustnou váhu a proto nedošlo k jeho standardnímu startu.Ze záznamu také vyplývá, že spolu piloti komunikovali. Což vylučuje selhání jednoho z nich. To že tuto rychlost dosáhl cca 50m od prahu je způsobeno tím, že rusové prostě takhle rádi startují. S využitím celé délky vpd.
Při 310 km/hod mu stačí 1900 metrů, což je o pouhých 20 km/hod. Bavíme se o bezvětří.
Jak jsem psal, zpráva pro efekt.
3. listopadu 2011 v 00:59
gema
Tak a je to tady, zásadní zpráva max 229 km/hod. Limity zatím dohledávám. Ale už teď je jasné že ten slint MAKu je o ničem a bude dřív nebo později napaden. Každopádně ale zpráva vypadá hezky, na efekt
2. listopadu 2011 v 05:42
Admin
To snad není pravda vážení!
Přečtěte si laskavě nadpis stránky, je tam mimo jiné napsáno ODBORNÉ ROZBORY NEHOD. Proto jsou články dlouhé a odborné, většinou se jedná o přesný překlad z ruského originálu, případně jeho zkrácená verze a výtah nejdůležitějších informací.
Nechápu, jak může v anketě někdo kliknout na "Ne, články jsou pro mě příliš dlouhé a odborné". Nehodlám se přiblížit bulváru a proto takové i zůstanou. Zcela záměrně v sekci Aktuality ponechávám vše, co bylo již napsáno. Pokud Vás tedy zajímá součastný stav vyšetřování, nebo nejnovější aktualita, naleznete ji vždy nahoře.
S pozdravem Michal Šindelář
1. listopadu 2011 v 21:16
Admin
No mohlo by to být i opakování MD-83, ale spíš už se přikláním k Tvé verzi o přetížení. Moskovskij Komsomol uveřejnil, že minimálně 2 tuny vážilo vybavení hokejistů a nebylo uloženo v zádi letadla, ale měli ho u sebe. To znamená, že piloti mohli postupovat dle rutiny a nedošlo jim, že zátěž není vzadu, ale vpředu letadla. Navíc speciál je sám o sobě těžší, než obyčejný jáček 42... Do týdne uvidíme, zatím se odreaguj v nové sekci Pro dobrou náladu. Budu rád za každé doporučení videa z youtube pro ostatní.
1. listopadu 2011 v 11:19
gema
tak šroubovice tam je, jak taky jinak
1. listopadu 2011 v 11:16
gema
31. října 2011 v 12:23
Admin
Ještě jednou odkaz na vysílání prvního kanálu, kde vypovídá zkušební pilot Vasilij Sevastjanov ze společnosti Jakovlev, který se podílel na zkušebních letech i s přibržděním. Jednalo se o velmi riskantní testy, prakticky na hraně katastrofy. Zde je přímý odkaz:
http://www.1tv.ru/news/social/188173
31. října 2011 v 07:11
Michal
http://technet.idnes.cz/nenamazany-sroub -odsoudil-letadlo-k-padu-do-oceanu-fwj-/ tec_technika.aspx?c=A080204_232845_tec_t echnika_pka
Je tento šroub ovládání trimu letadla pro naklonění okolo horizontální osy řešen stejným způsobem i u Jak-42?
31. října 2011 v 05:01
Admin
To bylo ale při výcviku a vedle mě seděl instruktor, který mě za to pokáral. Potom si to člověk zapamatuje a řídí letoun kniplem a na nožní pedály šlape jen patama. Nemyslím si již, že by toto bylo příčinou pádu Jak-42 u Jaroslavli, jak Moskovskij Komsomol napsal.
31. října 2011 v 04:57
Admin
Pravda ale je, že pedály jsou opravdu nešikovně u Jak-42 navrženy a realizovány.
Kolikrát i já jsem si při vzletu při vyrovnávání bořního větru a vybočení kvůli plnému tahu vrtule šlápnul na brzdu. Nicméně toho si snad každý pilot musí ihned všimnout, je to cítit.
31. října 2011 v 04:53
Admin