Svet-Stranek.cz
Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Vše o letecké dopravě

Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz

Diskuzní fórum

Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
16. března 2014 v 03:10
noela
A co tohle ? ( je to okopčené)

Na palubě bylo 20 zaměstnanců americké firmy Freescale, která vyrábí naváděcí systémy do vojenských raket. Jeli prý do Číny vyjednávat nějaký obchod.

Kolem ne/havarovaného letadla Boeing 777 číslo letu MH 370 se vynořily první zajímavé otazníky. Kdo vlastně byl na palubě? Nezávislé weby provedly masivní kritiku hlavních médií, které nezmínily ani slovo o hlavním osazenstvu posádky. Nakonec oficiálně vytáhl kočku z pytle jeden velký burzovní deník zde(external link). Na palubě bylo 20 zaměstnanců high-tech firmy Freescale(external link) sídlem v Texasu. Jeli do Číny vyjednávat nějaký obchod. Podívejme se na zajímavou výrobní činnost této "soukromé" firmy:

spojení jednotek na bojišti
avionika a vybavení letadel
radary ve speciálních frekvencích
navádění raketových střel
elektronická válka a rušení
identifikace vlastních a nepřátelských letadel
16. března 2014 v 02:08
pro Michala motiv:)
Tak jsme se potkali na Novinkách a tuto spekulaci jsem měl prakticky na druhý den, co se zjistilo odpojení transponderu, zatímco ostatní lidé "snili" o obyčejném pádu. Nikdo mi nevěřil verzi odpojení transponderu, ani ten sestup na minimální výšku, kvůli radarům, takže už jsme dva:)) Jinak první den hned po havárii jsem jako motiv únosu předpokládal únos do Somálska, s požádáním o výkupné, nebo sebevraždu posádky. Oboje jsem však vyloučil, protože posádka by havarovala hned a zatáčku by nedělala, a Somálsko mi přišlo moc jednoduché na to později živit 239 lidí, co s nimi až se probudí že, a to je jedna z největších důležitých otázek. Takže osobně, čistou mou spekulací, si myslím, že to má všechny prvky teroistický letů z 11. září, a proto ty tajnosti vlád a hledání jinde. V daném místě hledání, kde všude se má přesunout USS Kidd jsem nelokalizoval ani jedno "obyčejné" hledající letadlo, prostě nikdo a někdo si dá moc záležet, aby se o něčem nevědělo. Podle mne v tom "jela " jak posádka, tak ti dva Iránci, sebevražedná mise. Nevěděli jen kolik dostanou paliva, tak těch bodů dopadů měli víc. Hodně o motivu rozhoduje vnímání 11. září, kdo teroristy najal, takže je to ovlivněné tím, že vycházím z předpokladu, že si 11. září způsobilo USA samo. Proto v druhé verzi z předvčerejška jsem tvrdil, že letadlo mělo za úkol rozpoutat válku dopadem do třech možných bodů zájmů USA, které by urychlil rozhodování spojenců k postoji s Ukrajinou..není možná prostě jiná možnost než spojitost s Ukrajinou, je to ve stejný čas! Takže podle mne byl únos plánovaný až nad Evropu, nad první bohatší křesťanskou zemi podle paliva a jestli měli ošetřeny i plné nádrže, což nechtějí aerolinky sdělit (zajímalo by mne jestli se to dá vyčíst od Rolls Royce), motiv únosu byla nerozhodná EU, čili Německo nebo Brusel podle vzoru obchodního centra WTC, nějaká taková budova v EU. V malinkaté dnešní zprávičce se psalo o jaderné elektrárně v Iránu, a to by měli blíž, takže jaderný zdroj v muslimském s
16. března 2014 v 01:39
Michal
Jdu si celou oblast ještě jednou proletět na FlightSimulátoru X a 9. Je zajímavé, že Microsoft nepokračuje v dalším vývoji tohoto natolik realistického a povedeného programu. Údajně byla licence a veškerá práva prodána armádě (a to ne spásy).
16. března 2014 v 01:13
Michal
Pokud měl kapitán Boeingu 777-200ER doma letecký simulátor přesně na tento typ letadla, nepředpokládám, že by po únavném a v podstatě rutinním nudném letu přišel domů, spustil simulátor a se svým náletem v praxi si ještě doma u PC procvičoval běžný let s autopilotem. Je to více, než nepravděpodobné. Sám jsem pilot a pokud sednu za virtuální knipl u Flight Simulátoru, trénuji nejrůznější manévry a krizové situace. Rozmístění radarů musel znát z praxe nazpaměť, stejně tak i celý okolní vzdušný prostor. Paliva bylo ještě na 8 hodin, letět by mohl opravdu daleko. Odpovídač se nastavuje až po zaměření radarem, kde řídící letového provozu přidělí stroji identifikační číslo Squawk. Po vypnutí odpovídače by zůstal na radaru. Nicméně zmizet mohl právě ve chvíli, kdy se měl hlásit na následujícím středisku řízení letového provozu. Popřál tedy dobrou noc a měl přejít na novou frekvenci, kde by se hlásil. Právě v tento moment není na novém ŘLP nahlášen, je pouze očekáván podle letového plánu IFR. ŘLP v Malajsii již stroji nevěnuje pozornost a soustředí se na přebírání dvou strojů řady A-320 čínských aerolinií (MU5093/CES5093 - China Eastern Airlines mířící do Singapore a MU539/CES539 - China Eastern Airlines letícím do Kuala Lumpur). Zde vzniká prodleva, kde je možné v noci vypnout odpovídač a začít rychlý sestup s obratem pryč od radarů do výšky maximálně 200m, kde jej radary nezachytí. Sice tak nízko neuletí takovou vzdálenost, ale zato jej žádný radar nezachytí. Ještě nad mořem je zapotřebí vypnout automatické hlášení stavu motorů a dále se soustředit na přelet pevniny v kriticky malé výšce. To už chce být opravdu zkušený, navíc aby nebyl vidět ze země, musel by vypnout veškeré osvětlení a letět zcela naslepo. Je to jen spekulace a subjektivní momentální hodnocení situace z mého pohledu. Chybí mi zde to hlavní: motiv únosu.
14. března 2014 v 19:17
Flighter
Jisté je jedno. Už neletí - došlo palivo. Doufám, že úspěšně někde dosedl a najde se v pořádku. Pochopitelně nejde o plechy, ale o zdraví lidí především, se vší úctou ke stroji Boeing-777-200.
14. března 2014 v 19:14
Flighter
...nebo z politických důvodů (Ukrajina, Rusko má novou mezikontinentální raketu, kterou začátkem tohoto měsíce testovalo - to se nelíbí Americe, která vyrábí motory Rolls Royce do Boeingů 777, takže se do kauzy jistě zamotá...). Přeci by únosce nepočítal s tím, že jej v Evropě, či vůbec v západním od nich bloku, uvítali s otevřenou náručí, pokud by se jim podařilo schovat se ve shluku letadel východo-západního koridoru, který je skutečně hustý...
14. března 2014 v 16:10
LSD
Od začátku mám pocit, že nás tady někdo krmí.
Letadlo neodpovídá. Budiž.
Změní trasu do západního koridoru. Budiž
Ale že by ho v tom případě nezachytil nějaký radar? Tak tomu se mi fakt nechce věřit.
Letící objekt, který se neidentifikuje a neodpovídá.
To je divný. Co s ním?
Sestřelit!

Moc bych za to nedal, že současné mlžení má jediný cíl.

Ututlat průser.
14. března 2014 v 14:09
Admin
Navíc stroj vysílá přímo výrobci signály především o stavu motorů pro případ nutné konzultace, či rychlé servisní pomoci. I přestože Malysia Airlines tuto službu nevyužívala, výrobce motorů Rolls Royce, kterými byl letoun vybaven, má signál o stavu a výšce motorů ještě 20 minut po ztátě signálu SQUAWK. Poté byl zřejmě i tento systém deaktivován. Američané zahájili pátrání v jižnějších částech. Nejmenovaný čínský zástupce mobilního operátora, který druhým největším mobilním operátorem na světě, uvedl, že není možné zachytit signál GSM telefonů ani ve výšce 10km nad zemským povrchem, stejně tak není možné lokalizovat mobilní přístroj, který se nachází hluboko pod hladinou oceánu.
14. března 2014 v 10:44
Flighter
11. března 2014 v 09:13
Videoguy
Hmm.... Smailiky a data nejdou dohromady.....
11. března 2014 v 09:11
Videoguy
FR24 data ukazuji20 6.80 103.52 472 025 350 a hned pote: 17:21 6.93 103.59 471 040 0. To odpovida standartnimu natoceni doprava z IGARI na BITOD, coz je kurz z 020 na 059. Posledni poloha ukazuje kurz 040 behem tohoto planovaneho nataceni do prava. Vertikální rychlost 0 m/s a VÝŠKA 0 ft (0m) pouze ukazuji nedostatek dat a prerusenou transmisi.
10. března 2014 v 12:07
Admin
Velmi zajímavý údaj: http://scontent-b.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/t1/195 8414_638915666157678_1741710137_n.png
Rychlost 471 kt (872,3 km/h), Vertikální rychlost 0 m/s, VÝŠKA 0 ft (0m). Nepovedená rekonstrukce? Pokud by odpovídač fungoval po celou dobu pádu, jistě by se o tom dávno vědělo. Na tomto snímku je kurz 040, tudíž žádný obrat o 180 stupňů v letové hladině 360 (cca 11km). Každopádně je známo, že se v oblasti vyskytují náhodné obří, až 16km hluboké výyry, které mohou ledacos pohltit.
10. března 2014 v 11:36
Admin
Pro Tomy: Děkuji a na odkaz se ihned podívám. Michal
9. března 2014 v 23:57
Tomy
Super stránka!
Jinak celkem zajímavý zdroj informací je i zde: http://flightaware.com/squawks/view/1/7_days/new/4 0633/Malaysia_Airlines_says_flight_MH370_from_Kual a_Lumpur_to_Beijing_lost_contact_with_air_traffic_ control už pár hodin po nehodě se zde objevili informace o tom že byl stroj v minulosti poškozen.
9. března 2014 v 20:16
Fa
... a Bohužel nelokalizovatelný.
9. března 2014 v 20:15
Fa
Zajímalo by mě, co je to za typ telefonu. Nárazuvzdorný, vodotěsný, baterie vydrži neustálé prozvánění již 3 dny. Moje Nokia Lumia 820 vydrží 1 den a konec.
22. února 2014 v 05:26
Admin
Protože pracuji i jako TV kameraman a natáčel jsem celý pořad o ekologii v dopravě, na tento dotaz mohu odpovědět. Byl jsem natáčet v ANTK Tupolev v Moskvě dokument o civilních letadlech na alternativní paliva. TU-155 je experimentálním strojem, který se vznesl již ve druhé polovině minulého století do vzduchu. Osoně jsem mluvil s člověkem, který jej pilotoval. Letoun měl 2 motory na klasický kerosin a 1 motor na stlačený zemní plyn. Byla to létající laboratoř, ze které měl vzejít TU-156k, avšak typově zastaralá koncepce TU-154M udělala rozvoji pomlku. Ne však na dlouho. Byl rozpracován nový TU-204k TU-336k a další letadla, která by šetřila životní prostředí, byla ekonomičtější, lehčí a v neposlední řadě bezpečnější (zemní plyn, případně vodík, jsou plyny lehčí než vzduch - proto pokud by došlo k havárii, lidé by neuhořeli polití kerasinem na ošacení a všude kolem vraku letadla). Projekt byl údajně prodán společnosti Airbus. Od té doby ani vidu a ani slechu po těchto patentovaných projektech. Vše je o penězích, Bohužel. A tak to nejspíš koupil a ututlal nějaký ropný magnát. Pokud by měl někdo zájem, na videosnímky, rozhovory i první let mám vlastní autorská práva. Mohu zveřejnit, stačí napsat. Jen upozorňuji, že je vše v Ruštině a dabovat se mi to nechce, takže originál.
27. prosince 2013 v 11:32
Jiří
Bylo by hlavně vhodné, zamyslet se nad spotřebou paliva leteckého provozu souhrně za celou zeměkouli, zejména pak na potřebě kubatur nebo tun vzduchu, které tento provoz spotřebuje a do ovzduší vyvrhne, převážně ve velkých výškách. svinstvo. Co k tomu ekologičtí aktivisté a nebo jsou leteckými společnostmi podplaceni, aby se v těchto věcech příliš nehrabali ?
7. března 2013 v 06:15
Admin
Omlouvám se za neaktuálnost stránek. Rozebírat je co, nicméně fakta ověřuji. Veškeré své dotazy směřujte sem, v diskusní fórum. Přeji hezký den a pokud někam letíte, příjemný let.
22. srpna 2012 v 23:06
Admin
Vlado - děkuji za jedinečný příspěvek. Ihned jej přidávám do videoarchivu i pro Jak-42, tak i na první místo Videoseriálu "Šetření leteckých nehod". Tato stránka vznikla zcela náhodně ihned po této katastrofě. Jsem sice rád, že si našla mnoho příznivců. Nicméně budu raději, pokud se na ní bude nacházet čímdál tím méně příspěvků.
<< na začátek | < předchozí   | ... 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | ... |   další > | na konec >>