Svet-Stranek.cz
Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Vše o letecké dopravě

Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz

Diskuzní fórum

Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
10. září 2014 v 16:44
Faniya
Predem se omlouvam za hybi, neisem ceska. Tento sait sledui iz dlouho. Je speceficky tim ze rozebira odborne a detalne vse neenom katastofy. Je tu mozna neomezena diskuze a informace jsou z ruznih stran a toho si vazim. Dekuji Vam vsem za moc zaimavy materialy a nezavisle zamereni stranek. Obektivity si cenim neivice.
27. srpna 2014 v 00:28
Aladino
Malaysia pořád mlčí o svých letadlech?
3. srpna 2014 v 20:09
Pavel Horáček
Nemůžou za to ani USA, ani Rusko... Všechno je to koupený, dokonce i aerolinky. A kdo vládne světu? Bankéři - pár vyvolených na této planetě. My všichni jsme pro ně jenom loutky v tomhle světě papírků, které dávno nemaj svou hodnotu. Tiskne se jich víc, než je kryto. O co jim jde, když už všechno maj? Ale to se omlouvám, není k tématu.
3. srpna 2014 v 07:08
KKK2
A naposled k tématu - sestřel kanonem je - pokud by to nebyl "útok na Putinovo letadlo", okamžitý chaotický nápad zmagořelého ukropilota - ale plánovaná akce na internacionalizaci konfliktu, je neskonale výhodnější než raketami, ať již Buk nebo AA z letadla. Munice do kanonu nemá výrobní čísla (až na moderní s elektronickými přibližovacími zapalovači) a všude se jí válejí haldy. Nedá se zpětně vystopovat. A na útok stačí jeden pilot a jeden maník na ATC ve Varšavě nebo Kyjevě, který pošle MH17 jako medvěda před posed. Proti tomu při sestřelu Bukem je potřeba celá osádka kompletu, doprava, adjustace, ... a letadlo odletí a někde přistane a nikdo nic neví.
3. srpna 2014 v 06:58
KKK2
Ohledně těch dalších věcí - pozůstalí a počet míst, ... pozůstalí byli dokonce i na místě trosek - například nějací manželé z Austrálie ... je spousta zmínek o smutečních shromážděních v Holandsku a jinde atd. ... v tom vidím klasické vyrábění konspiračních teorií Velkým bratrem, sloužící pro zakrytí pravdy - protože každý, kdo neuvěří oficiální verzi bude vypadat jako blázen. .... sestřel kanonem, Aštar Šeran, vermírní lidé, chemtrails, ...
3. srpna 2014 v 06:49
KKK2
Ohledně AA raket na stíhačkách. R-60M je nesmysl - je jenom tepelně naváděná (ačkoliv existuje verze R-60KM - "kurzirovanaja" - která umí radiopovelové koncové navedení i jinam než na motor). R-27 i novější R-73, R-77 také - všechny mají moderní "tyčové" hlavice, které působí úplně jinak - rozřežou letadlo na kusy (v případě většího cíle a přibližovacího zapalovače), umí útočit i na kabinu pilotů, ale mechanismus zničení je pomocí té tyčové hlavice, což pak vypadá úplně jinak.
3. srpna 2014 v 06:43
KKK2
Su-25 není podmínkou - uvedl jsem to jen proto, že je to fyzicky možné, ačkoliv to popírají - dostup je 7k oficiálně jen kvůli tomu, že nemá přetlakovou kabinu (za WWII létali běžně do 12k jen s kyslíkem také). Výkonově na to letadlo má bez problémů, zaměřovač (gyroskopický s počítačem, laserovým dálkoměrem a autopilotem pro útok se stabilizací záměrného bodu na cíl) to má také. Su-27 či Mig-29 je samozřejmě také možný, zmíněné dva střední body zásahu mohly vzniknout dvěma dávkami z GŠ-30-1 - místo jedné delší z dvojkanonu GŠ-30-2.
3. srpna 2014 v 04:20
Admin Michal
Ano, pokud by někdo střílel rraketou BUK, tak systém maskuje jak před útokem, tak i po něm. A ne, že se bude náklaďák s BUKama exhibicionisticky prohánět územím, které patří UKRAJINSKÉ armádě. BUK je pouze mediální odvádění pozornosti. Ale na to jsou média profíci. Copak se někdo zajímá o vyšetřování MH370? To je větší průser, řekl bych. A kde jsou truchlící pozůstalí obětí MH17? Proč se na palubu tohoto letu již nedostali 2 manželé, když Boeing 777-2H6ER měl údajnou kapacitu 305 lidí včetně posádky? Ještě 7 míst tam tedy bylo volných. Byl ale vypraven paralelní let společností KLM, tímže typem letadla. Ten doletěl v pořádku, včetně zmíněného manželského páru. Proč se o tento let nikdo nezajímá? Kolik v něm bylo přepraveno cestujících?
3. srpna 2014 v 03:52
Admin Michal
KKK,KKK2 - díky za profesionální rozbor. Mám tentýž názor s rozdílem, že připouštím útok nikoliv Su-25, ale spíše Su-27 - to by vysvětlilo i možnost "rychlých střel", které se podobají zásahu rakety BUK. Mohl to být i obdobný MIG. Koneckonců v jednom článku jsem narazil na zmínku Su-25, ale jako ilustrační foto byl použit Su-27. Rychle se celý článek ztratil. Myslím, že to byl právě článek "doznání se" pilota, že Boeing osobně sestřelil. Tohoto článku nejsem autorem, jak je vidět i pod ním. Změnil jsem jen ilustrační foto na Su-25. Rychlé zbavování se důkazů je ukazatelem toho, že jde o figňu. Nyní čekáme na vyjádření se nezávislého mezinárodního týmu, co nového nám řeknou palubní automatické zapisovače z B772. Ale věřím tomu, že nic nového. Pokud je to blamáž od začátku, budou blámáží i černé skříňky. Momentálně pracuji na překladu a otitulkování zajímavého materiálu, který přinese jasnější světlo do celé záležitosti. Je mnoho vysoko postavených, kterým se to líbit nebude, ale jen naznačím. Nešlo o záměnu Boeingu za IL-96-300PU. Nestříleli Rusové, ani separatisté. Bylo nežádoucí, aby letoun dopadl na území Ruska (tam by vyšetřovací komise byla ihned, zde se válčilo a tak se mohlo navážet, fotit, kamuflovat a zametat). Odklonění letu bylo plánováno právě z důvodu, aby se Boeing nezřítil do Azovského moře a zároveň, aby se dalo co nejdéle protahovat vyšetřování. V pondělí by měl být materiál s českými titulky hotový.
3. srpna 2014 v 03:28
KKK2
cit. "Vše nasvědčuje tomu, že rozmístění hned několika raketových systémů BUK a poté jejich odvoz, byla jen kamufláž sestřelení letounu stíhacím strojem ukrajinské armády, ..."

Přesně tak. Celé to Bukování je klasická mediální operace. Psy-ops.
3. srpna 2014 v 02:48
KKK2
Zbývá dodat, že distribuce zásahů střelami z kanonu - je to těsně pod boční okno kabiny pilotů - ukazuje dva střední body zásahu, což by znamenalo buď dvě oddělené dávky nebo střelbu ze dvou hlavní - dvojhlavňový kanon. UA používá GŠ-30-2 na letounu Su-25. Ten má kadenci něco nad 2000 ran/min, tedy cca 30-40 ran/s.

Co a jak MH17 tím kanonem trefilo, je otázka, která se musí vyjasnit. Velmi brzy se najdou (pokud to do té doby junta nezbombarduje) střepiny z 30 mm střel a bude jasno.

Buk ani jiná raketa to nebyly, to je jistota. MH17 sestřelili leteckým kanonem 30 mm.
3. srpna 2014 v 02:41
KKK2
Každý terminární balistik bude s výše uvedeným rozborem souhlasit, stačí se podívat na internetu na archív fotografií ve vysokém rozlišení. Došlo to i inspektorovi OBSE, který ač ryzí amatér (novinář), zmínil "kulometnou palbu". Vědí to i jinde - například na vojenském serveru Palba.cz již několik dní soustavně BANují každého, kdo se jen zmíní o zásahu kanonem a pokusí se udělat balistický rozbor - ovšem mají tam asi 80 stránek diskusí na téma Buk Buk Buk. Vědí to i v novinách New York Times, protože k pohádce o Buku přidali tu jedinou fotografii potahového plechu (vpravo od kabiny pilotů, zasaženou zvenčí střepinami tříštivého granátu), která skutečně ukazuje zásah vysokorychlostních střepin s očekávanou charakteristikou - zejména odpaření barvy kolem impaktu a natavení kovu v několikanásobku průměru střepiny/otvoru. A nakonec, fotku trosky ve vysokém rozlišení, která zachycuje tu jedinou oblast zásahu - výše zmíněnou oblast pod rámem bočního okna levé strany pilotní kabiny - z běžných mediálních serverů vymazali a nahradili ji fotkou v minimálním rozlišení - aby nebylo nic poznat.

Tedy, Velký bratr ví.
3. srpna 2014 v 02:40
KKK2
Dále jsou na trosce vidět zásahy tříštivými granáty. Ty se vyznačují tím, že na několika místech (rám kabiny, duralový nosník potahu) nepronikly skrz, zanechaly vstupní kráter, který se vyznačuje typickou charakteristikou - na rozdíl od vysokorychlostních střepin je hrubší, není tolik natavený, ale nezpůsobil odpaření okolní barvy a materiálu. Tyto střepinové granáty vybuchly na povrchu a střepiny z nich trefily zvenčí letounu tři okolní nalezené potahové plechy, vytržené při výbuchu protipancéřových granátů - vpravo od kabiny plech, který nejblíže kabině je zasažen střepinou granátu ještě když byl jen málo odchýlen od trupu - výsledkem je oválný velký otvor. Následují vzdálenější impakty rychlých malých střepin - vysokorychlostních - které mají kolem sebe typicky odpařenou barvu a natavený materiál na větším poloměru (tak by měl normálně vypadat celý bok letounu, kdyby ho trefila hlavice Buku - a to plošně - ovšem nic takového tam není). Tříštivé granáty také výbuchem vytvořily typické "mapy" na okolním duralu - to je úplně jiné poškození než vzniklé i vysokoteplotním hořením (protože je to kromě teploty kombinováno s vysokým tlakem na celé ploše materiálu). Vysokoteplotní hořeni je tam vidět také (hořelo to během pádu) - vyznačuje se zhrudkováním povrchu duralu a stopami zplodin hoření ve směru zhora zleva dolů doprava.

Výbuchy protipancéřových (a možná i některých tříštivých, které pronikly dovnitř) gránátů vytrhly z kabiny kromě již výše zmíněných potahových plechů také kus laminátu z vršku kabiny. Pravděpodobně vyrazily dále dveře mezi kabinou pilotů a prostorem cestujících, Konečný rozklad letounu proběhl až během pádu, což je důvod tak relativně malého rozptylu trosek a malé oblasti dopadu trosek (v porovnání při zásahu Bukem, kdy by se letoun rozpadl mnohem rychleji plus by vybuchlo a vyhořelo palivo).

Každý terminární balistik bude s výše uvedeným rozborem souhlasit, stačí se podívat na internetu na archív fotografií ve vysokém rozlišení. Došlo to i
3. srpna 2014 v 02:38
KKK2
Dále jsou na trosce vidět zásahy tříštivými granáty. Ty se vyznačují tím, že na několika místech (rám kabiny, duralový nosník potahu) nepronikly skrz, zanechaly vstupní kráter, který se vyznačuje typickou charakteristikou - na rozdíl od vysokorychlostních střepin je hrubší, není tolik natavený, ale nezpůsobil odpaření okolní barvy a materiálu. Tyto střepinové granáty vybuchly na povrchu a střepiny z nich trefily zvenčí letounu tři okolní nalezené potahové plechy, vytržené při výbuchu protipancéřových granátů - vpravo od kabiny plech, který nejblíže kabině je zasažen střepinou granátu ještě když byl jen málo odchýlen od trupu - výsledkem je oválný velký otvor. Následují vzdálenější impakty rychlých malých střepin - vysokorychlostních - které mají kolem sebe typicky odpařenou barvu a natavený materiál na větším poloměru (tak by měl normálně vypadat celý bok letounu, kdyby ho trefila hlavice Buku - a to plošně - ovšem nic takového tam není). Tříštivé granáty také výbuchem vytvořily typické "mapy" na okolním duralu - to je úplně jiné poškození než vzniklé i vysokoteplotním hořením (protože je to kromě teploty kombinováno s vysokým tlakem na celé ploše materiálu). Vysokoteplotní hořeni je tam vidět také (hořelo to během pádu) - vyznačuje se zhrudkováním povrchu duralu a stopami zplodin hoření ve směru zhora zleva dolů doprava.

Výbuchy protipancéřových (a možná i některých tříštivých, které pronikly dovnitř) gránátů vytrhly z kabiny kromě již výše zmíněných potahových plechů také kus laminátu z vršku kabiny. Pravděpodobně vyrazily dále dveře mezi kabinou pilotů a prostorem cestujících, tlak výbuchu utrhl sendvičový strop kabiny. Také je pravděpodobné, že výbuchy oddělily kabinu od trupu a aerodynamickými silami pak pokračoval postupný rozklad letounu - který ovšem stále držel pohromadě (křídla, centroplán, trup, ocas). Konečný rozklad letounu proběhl až během pádu, což je důvod tak relativně malého rozptylu trosek a malé oblasti dopadu trosek (v porovnání při zásahu
3. srpna 2014 v 02:36
KKK
Sestřel MH17 byl leteckým kanonem, všechno to Bukování je fligna. Proč:
- start Buku nikdo neviděl, přitom je to sloup kouře až do nebe, rachot a sonický třesk velmi nízko - nepřehlédnutelné z velké vzdálenosti
- letoun zasažený Bukem by se rozpadl hned v 10km výšky a trosky by dopadly na řádově větší plochu (100+ km^2 místo cca 30 km^2
- vysokorychlostní střepiny Buku by způsobily výbuch paliva a na zemi by nemělo co hořet, palivo by vyhořelo během pádu
- trosky letadla by byly zasaženy mnohem více - hlavice 9H314 vybuchuje kruhově kolem podélné osy rakety do vějíře s úhlem asi 30° - zasáhla by velkou část letadla - ve skutečnosti je zasažen jen levý bok kabiny pilotů a nic kolem něj - to je nemožné. Zásah je koncentrován jen na malou plochu pod rámem bočního okna kabiny pilotů, nikde jinde - kromě konce levého křídla, kde je jenom škrábnutí - mohlo vzniknout během pádu
- lopatky motorů ani nic dalšího není poškozeno
- střepiny hlavice Buku jsou vysokorychlostní až 10km/s a při dopadu odpaří kolem místa zásahu barvu a odtaví materiál v několikanásobku poloměru střepiny - což se nestalo

Levý bok kabiny pilotů pod rámem okna byl zasažen cca 10-20 protipancéřovými granáty ráže 30 mm, plus několika tříštivými granáty ráže 30 mm (běžná kombinace v zásobníku letadla). V trosce jsou charakteristické díry cca 30 mm, které nejsou otavené ani nemají kolem odpařenou barvu - to svědčí o řádově menší rychlosti střel (proti střepinám z hlavice rakety). Kromě těchto primárních děr jsou v trosce sekundární díry nepravidelného tvaru (nekruhové), které jsou proraženy ZEVNITŘ kabiny - to jsou střepiny těch protipancéřových granátů, které explodovaly v kabině. Vyznačují se tím, že mají typický výstupní kráter s hrubou zrnitostí - materiál je vytržen, nikoliv vytaven jako u vstupních impaktů střepin (je vidět z druhé strany trosky). Kromě toho tyto střepiny zevnitř vytrhly a ohnuly směrem ven krycí duralový potah.

Dále jsou na trosce vidět zásahy tříštivými granáty. Ty se v
18. července 2014 v 17:59
Michal
Letadla jsou přetlakována ve srovnání s okolím letadla, protože čím výše jste, tím menší tlak na letadlo působí zvenku. A pokud by nebyl zvyšován tlak v kabině, cestujícím by se velmi stěží dýchalo. V praxi by všichni bez kyslíkových masek upadli do bezvědomí. Po zásahu raketou se v důsledku přetlaku uvnitř rozletělo na všechny strany. To ale pouze za předpokladu, že střela závažně zasáhne trup letadla. Pokud by byl zásah do křídla, letoun se stane neovladatelným, dojde k rychlé expanzi paliva do okolí a pádu stroje. V takovém případě se letadlo rozláme na kousky a následně plně exploduje zbytek paliva až při kontaktu se zemí.
18. července 2014 v 17:48
Jiří Kult
Nejak mě to nesedí. Hned ukradnou černé skříňky, navíc když trefim letadlo v 10 km, tak exploduje, bo je v kabině přetlak a tak nebudou trosky jen na 15 km. A ještě jedna věc, 777 má protiteroristický systém, který, když se aktivuje, tak pilot může dělat co chce a řízení převezme kontrola na zemi. Tohle může udělat jen CIA a možná NSA. Víc není třeba dodávat, každý si udělá obrázek sám, kdo to byl...
Je mě líto těch lidí.
18. července 2014 v 17:28
Michal
Upozorňuji, že tyto stránky jsou určeny především k odborným rozborům nehod v oblasti civilního letectví a proto se snažte zde minimalizovat politické názory a ani neočekávejte v příspěvcích politické spekulace. Děkuji za pochopení.
13. června 2014 v 18:26
Emil Horáček
tedy jsem chtěl dodat že takto krásně vyšuměl i BA 777 malajců kde byl rovněž umlčen transpondér - a dones je někde.
13. června 2014 v 18:12
Emil Horáček
Madaři zkoušeli HAARP..a to jen na nějaké % výkonu, se souhlasem NATO, Jinak ztráta údajů je vždy vyhodnoceno řízením letového prostoru jako ztráta kontaktu, pokud se let č. .. neozve volá se dále na emergenci frekvenci 121,800 MHz, dále se po určité době vyhlauje ztráta kontaktu a vyrozumí se adrmáda SARS system pro vyhledávání, běží scénaře o možném pádu letounu, únosu a jiné předpřipravené akce za účasti armády a Integrovaného záchr. systému IZS, ale věřím že byli dobře rozhozeni při ztrátě více informací z letounů - mimochodem takto začalo pátrání po ztrátě informací z transpondéru - to je to co vyílá imatrikulační číslo, číslo letu, výška, rychlost, kurs - to je základ ... mno je to ohrožení letového prostoru v obrovském měřítku - gratuluji tomu ptakovi co rozhodl v madarsku o použití a gratuluji za uspěšné zvládnutí při přiblížení letadlům - ono pokud by rušili širokospektrálně - tak nevím jak by sedali a v jakém pořadí - hold zase na vizual a pěkně knipl do ruky. Letu zdar
<< na začátek | < předchozí   | ... 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | ... |   další > | na konec >>