Svet-Stranek.cz
Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz
Vše o letecké dopravě

Diskuzní fórum:Letecká doprava, zajímavosti a odborné rozbory nehod - www.aerotransport.cz

Diskuzní fórum

Provozovatel stránek neodpovídá za obsah uveřejněných příspěvků. Vyzýváme tímto všechny uživatele fóra, aby své příspěvky situovali k určitému tématu a vyhýbali se především rasovým a etnickým urážkám, dále nehodnotili vyznání víry a své komentáře koncipovali v rámcích slušného vyjadřování. Zároveň diskusní fórum neslouží k šíření pomluv, které mají osobní ráz a zjevně nesouvisejí s tématem stránek. Za pochopení a dodržování pravidel vám děkuje redakce. Nevhodné příspěvky mohou být odstraněny administrátory.
jméno / nick
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161
otevřít smajllíky
odeslat
19. září 2011 v 00:04
gema
Stabilizáto je na šroubovici kvůli jeho funkci, to je dost podstatné, konstrukce letadla je věc naprosto jiná a není důvodem aby to bylo kvůli ní. Nedovedu si představit takhle přesný píst
19. září 2011 v 00:04
Admin
Plynulost a především celou bezpečnost letu zajišťuje řádně proškolený pilot - kapitán, druhý mu pomáhá a palubní inženýr se stará o vše kolem. Tím to tam maj ještě lehčí. U Boeingu-737 je kokpit jen pro dva a tak palubní inženýr může maksimálně házet očka po letuškách...
19. září 2011 v 00:02
gema
Z té poslké 101
Ad klapky a stabilizátor jsou na šroubovici a je zbytečné o tom diskutovat.
Tah motorů je aretován na 75 až 80% výkonu, pak je třeba uvolnit páku plynu a jde to maximálně do asi 98 % tahu.Ani na motorových zkouškách se odaretovaný tah nepoužívá kvůli poškození motoru. Je to pouze nouzovka pro krátkodobé trápení motoru. Za komunistů se mohl plán plnit na 115% ale u něčeho co má určitou hodnotu dále jít nelze. Nepochopil jsem větu:
Ale klapky a stabilizátor vertikálního letu se nacházejí v naprosto jiných částech letadla. Nemyslím si, že by tato zařízení sloužila k tomu poslat letadlo vertikálně k zemi.
19. září 2011 v 00:01
Admin
Stabilizátor není na šroubovnici kvůli plynulosti. Je to prostě konstrukce letadla.
18. září 2011 v 23:58
Admin
V normálním režimu rozjezdu i vzletu by nemělo být zapotřebí překročit 100% výkonu celého stroje. To znamená, forsáž (můj výraz pro všechny 3 ovládací prvky u tohoto stroje) postupně nadoraz a potom ubírat ještě před vzletem, aby nebylo překročeno 100% výkonu motorů, není-li to nevyhnutelně nutné. O pasatech jsem tady nemluvil, leda bych byl náměsíčný...
18. září 2011 v 23:53
Admin
Jakých pasatů ze stojedničky?
18. září 2011 v 23:52
Admin
Podobně jako u MD-80 například. Ta kvůli mechanickému spojení šroubovnice mezi pilotem a vrchem ocasu připravila všechny o život. Pokud dáš (já tomu říkám, a nejsem sám) forsáž naplno - tím mám na mysli ovládání tahu pohonných jednotek zcela vpřed, potom se může stát, že překročíš hranici 100% výkonu. S rezervou se počítá i u Jak-42d a to cca 15%. Toto překročení může být krátkodobě využito v případě potřeby (nemyslím tím, že by někdo chtěl odskočit na malou...). Ale klapky a stabilizátor vertikálního letu se nacházejí v naprosto jiných částech letadla. Vztlakové klapky mohou být - a je to pravděpodobné - taktéž ovládány šroubovnicí.
18. září 2011 v 23:45
Gema
Také mi přišlo docela super, že jsi smazal svůj příspěvek o tom dorážení těch pasatů ze stojedničky
18. září 2011 v 23:43
Gema
Pokud znáš konstrukci letadla alespoň trochu, tak víš že klapky a stabilizátor je kvůli plynulosti na šroubovici takže s tím asi za těch x sekund toho moc neudělali
18. září 2011 v 23:42
Gema
Fajn, například, jak jsi přišel na 115% tahu, nebo že má jak přídavné spalování/forsáž? Zrovna tak mi přišlo ůsměvné o těch stopách kol a zajištění plynových pák. Fak super, dobře se bavím. A za poslední: srovnávat tunu s 50x těžším letadlem je ještě lepší.
Jediné s čím souhlasím, je označení, že letoun cosi brzdilo. To když jsem ve zprávách četl, tak jsem se smál v křečích Kdyby to napsali u nás tak se nedivím, ale Mak nejsou magoři, jestli je ovšem někdo z nich nechce udělat
18. září 2011 v 23:36
Admin Michal
Důležitý moment je, že MAK uvádí - PŘED VZLETEM byl stabilizátor i vztlakové klapky v režimu pro vzlet. Ale jak byly po vzletu, o tom tam řeč není. A pokud si dobře přečtete poslední oficiální vyjádření MAK, potom po odlepeníse od země již ne vše bylo zcela v normě, co se vzletu tohoto typu letadla týče... Slovíčkařej.
18. září 2011 v 23:21
Admin Michal
To Gema: Reaguj - od toho tady forum je...
To Alin: Jdu si to celé přečíst, ale držím se faktů. Proto jsem k příspěvku, který je zatím poslední, řekl - z neověřených zdrojů (nebo tak nějak). Zakládám si na tom, aby na Aktuality byla fakta a ne spekulace. Standardní konverzace při vzletu probíhá trochu jinak. Chybí mi tam V1, VR... Dle mého názoru je to kachna a také na to upozorňuji. Nicméně nejsem Rus a tím více ne pilot vnitrostátních ruských aerolinií, a tak nevím do jaké míry se tam komunikace a postupy dodržují. Například V1 na 185km/h tam není vůbec zmíněna.
18. září 2011 v 23:09
Gema
Ctěl jsem reagovat na admina, ale taktně se zdržím
18. září 2011 v 22:00
Alin
18. září 2011 v 21:58
Alin
máte málo místa citovani:
на дни форума. В аэропорту в то время работала группа из трех человек (москвичи). В их обязанность входило организовывать прилеты и отлеты этих самых ВИП персон во время форума. Мой муж должен быть их возить (по территории аэропорта, в гостиницу, после работы по городу их катал). В эту группу входил один ФСОшник, один пилот и один тоже из
18. září 2011 v 21:55
Alin
Nevím, odkud jsou tyto informace zřejmě z letoveho fóru, tento citat zveřejněl na
našem fórumu, jeden pan, který pracuje pro Rádio Svobodná Evropa,( vše v ruštině)
сitat#1
"
кто то писал, что в аэропорту Туношна в день катастрофы якобы ожидали ВИП персон, что ВПП была загружена, что вылет дали не с начала ВПП. Я напишу что знаю. Знаю из первых рук.
На время форума моего мужа пригласили поработать по доставке. У него мультивен. Он по договоренности отправился работать в аэропорт н
18. září 2011 v 17:24
Admin
Zarážka tam není. Motory lze uvést až do cca 110-115%. Je to ale jejich přetížení a používá se pouze krátkodobě těsně před vzletem při dosažení rychlosti, kde se pilot rozhodne odlepit letadlo od země. Jinými slovy - při rozjezdu se dá postupně plná forsáž, která se dle údajů na palubní desce udržuje tak, aby nepřekročila 100%. Je-li vše v pořádku, není důvod tah motorů zvyšovat.
18. září 2011 v 16:11
jacky3115
Má Jak 42 zarážky na ovládání motorů ? Přesněji - jestli je rozdíl mezi maximálním tahem a vzletovým maximálem jištěným přes dejme tomu nějakou rohatku, kterou musí pilot ručně odblokovat ? Neví to někdo ? Pořád mi připadá že motory nebyly na výkonu, jinak by se necoural s nataženou mašinou půjdruhýho kilometru.
18. září 2011 v 15:43
Admin
... ale snad to je jen pomlčka, jak vyplývá z dalších údajů.
18. září 2011 v 15:26
Admin
Mají tam zřejmě překlep. Dříve všude uváděli nastavení stabilizátoru na +8,7 a nyní na -8,7? Záporná hodnota nastavení by byla vysvětlením...
<< na začátek | < předchozí   | ... 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | ... |   další > | na konec >>